نهاوند | همایش یک روزه "نقش تسهیلگران  درارتقاء تاب آوری  اجتماعی  شهرستان

در این همایش که از طرف دفتر توانبخشی مبتنی برجامعه معاونت توانبخشی بهزیستی استان همدان، در بهزیستی نهاوند و به همت مجتمع خدمات بهزیستی خاتم برگزار گردید، کلیه تسهیلگران حوزه CBR استان، کارشناسان توانبخشی و مرتبطین داوطلب حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان نهاوند، شهرام کلوندی رئیس بهزیستی شهرستان نهاوند در ابتدی این همایش ضمن خیرمقدم به کلیه مدعوین گفت : وقوع مشکلات و بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی باعث می‌شود که فرد یا جامعه از شرایط عادی خود خارج شود و افول نماید. تاب آوری اجتماعی مجموعه شرایطی است که کمک می‌کند تا فرد یا جامعه در سریع‌ترین زمان ممکن به شرایط قبل از وقوع بحران برگردد.

وی خاطرنشان کرد : تاب آوری اجتماعی را می‌توان ظرفیت تبدیل و تحول، تطبیق و سازگاری و توان مقابله با تنش و بحران‌های اجتماعی نامید.

کلوندی افزود: مفاهیم مقاومت کردن، انعطاف‌پذیری، تحمل کردن، صبر و تطبیق یافتن، با تاب آوری ارتباط مستقیم دارد و به دنبال مفهوم نهایی یعنی تغییر است.

درادامه، کارشناس مسئول دفتر CBR استان با برشمردن فهرست برنامه های همایش کلیه شرکت کنندگان را به گروههای کاری تقسیم کرده و همایش وارد بخش کارگاهی و عملی گردید.

در پایان این همایش یک روزه، گواهینامه شرکت در دوره توسط معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان به شرکت کنندگان اهداء گردید.

کد خبر 92605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد