مراسم تقدیر از خانواده های فرزندپذیر بهزیستی خوزستان برگزار شد

ظهر امروز آیین گرامیداشت روز ملی فرزندخواندگی و تقدیر از خانواده های فرزندپذیر بهزیستی خوزستان با حضورمدیرکل و معاونین و جمعی از کارکنان بهزیستی خوزستان ، مدیر دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری خوزستان،مدیرعامل موسسه خیریه گلشن آل طاها و جمعی از خانواده های فرزند پذیر در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان ،مدیر کل بهزیستی خوزستان در این مراسم ضمن محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی و  تسلیت شهادت عده ای از مردم مظلوم فلسطین  و تشکر از خانواده های فرزند پذیر و موسسات همکار  گفت: رسالت اصلی سازمان بهزیستی، حمایت از کودکان و نوجوانان است و بعد ازتصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض مخاطرات در سال ۱۴۰۰ ،این وظیفه بر دوش بهزیستی سنگین تر شده است.

 کریمیان افزود: در حال حاضر ۲۳۲ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبانه روزی و مراکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی در سراسر استان نگهداری می شوند.

وی با اشاره به رویکرد  سازمان بهزیستی به موضوع تسریع و تسهیل شرایط واگذاری کودکان به خانواده های واجد شرایط ادامه داد: خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد پرورش روحی، جسمی و روانی انسان، نقشی بی بدیل در پرورش کودکان دارد و به همه خیرین، همکاران و مراکز تحت نظارت توصیه می شود در راستای رساندن فرزندان بهزیستی به آغوش خانواده ها تلاش کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به برخی چالش های موجود در فرآیند فرزندپذیری عنوان داشت: به منظور انجام کامل مصاحبه و پذیرش فرزندخواندگی، خانواد ه ها طی فرآیندی ۶ ماهه توسط همکاران مشاور و متخصص ما، مورد مشاوره قرار میگیرند و خدمات مشاوره بهزیستی، معمولا تا سالها پس از فرزندپدیری به صورت مستمر به خانواده ها ارائه می شود.

مریم شمعونی ،مدیر دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری خوزستان نیز ضمن تشکر از بهزیستی و تقدیر از خانواده های فرزندپذیر بیان داشت: دادگستری همچون گذشته در کنار بهزیستی و خانواده ها، آماده کمک به حل مسائل قضایی و ساده سازی روند فرزندخواندگی است.

مدیرعامل موسسه خیریه گلشن آل طاها نیز در این مراسم، با تاکید بر اینکه فرزخواندگی موجب زندگی بخشیدن دوباره به کودکان می شود گفت: موسسه خیریه گلشن آل طاها افتخار دارد که در طی ۱۱ سال فعالیت خود، ۷۰ کودک را به فرزندخواندگی و ۱۷۰ کودک را به خانواده زیستی خود بازگردانده است.

لطیفیان اظهار داشت: کودکان امانت الهی نزد ما هستند و هرگونه تلاش برای تغییر سرنوشت آنها، در ترازوی عدل الهی سنجیده می شود.

در ادامه جلسه ،نماینده خانواده های فرزندپذیر به بیان پاره ای نکات در زمینه فرزندپذیری پرداخت و معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان نیز ضمن قرائت بیانیه دفاع از حقوق کودکان در روز ملی فرزندخواندگی ،جنایات اخیر رژیم صهیونیستی  در حق کودکان بی دفاع فلسطینی را محکوم کرد.

گفتنی است این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی و هدیه معنوی متبرک به آستان مقدس رضوی به خانواده های فرزندپذیر پایان پذیرفت.

کد خبر 92590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد