🔸اعتیاد مادر همه آسیب ها و انحرافات اجتماعی است

چهارمین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد بریاست معاون توسعه امور پیشگیری و حضور سایر اعضاء در بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان، چهارمین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد بریاست معاون توسعه امور پیشگیری و حضور سایر اعضاء در بهزیستی استان برگزار شد.

این جلسه با موضوع بررسی مصوبات جلسات قبل و ارائه پیشنهادات و راهکارهای سازنده و همچنین گزارش فعالیت توسط نمایندگان ادارات آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فنی و حرفه ای آغاز شد.

ذبیح الله نادمی معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان با بیان اینکه اعتیاد مادر همه آسیب ها و انحرافات اجتماعی است، گفت: خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که در جریان اعتیاد به‌طور مستقیم آسیب می‌بیند. اگر چه اعتیاد به مواد مخدر در بین آقایان بیش از بانوان است، اما در سالهای اخیــر نرخ اعتیاد در میان زنان به دلایل مختلف از جمله فاصله طبقاتی و میزان تحصیلات افزایش یافته است.
نادمی تصریح کرد، سن، یکی از عواملی است که در نوع رفتار و افعال انسان تأثیر بسزائی دارد، افراد در دوره‌های سنی متفاوت دارای شخصیت‌های متفاوتی هستند و هر یک از این دوره‌های سنی، زمینه‎ را برای انجام رفتاریی خاص فراهم می‎کند.
 یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین دوره‌های سنی، مرحله نوجوانی و جوانی است که از  ۱۲ تا ۲۵ سالگی  ادامه دارد. در این سن افراد دارای خصوصیاتی از قبیل هیجان‌خواهی، تأثیرپذیری از گروه دوستان و ... می‌باشد. در نتیجه زمینه مناسبی برای انحراف آنها وجود دارد . . . .


 

کد خبر 92449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد