کمک هزینه کالابرگی به هفت دهک تخصیص یافت

در مرحله ششم طرح کالابرگ الکترونیکی که از روز پنجشنبه بیستم  مهر ماه ۱۴۰۲ آغاز می شود کلیه خانوارهای دهک‌های ششم وهفتم نیزمشمول افزایش یارانه شدند. در این طرح یارانه کلیه خانوار دهک‌های ششم و هفتم همانند دهک‌های اول تا پنجم حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

استفاده از این طرح کاملا اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت،استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه(هم ۴۰۰ هزار تومانی و هم ۳۰۰ هزار تومانی) خودبرای خرید کالابرگ می‌باشد، که پس از خرید ۲۰۰ هزارتومانی،امکان استفاده۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آنها فراهم می‌شود.
در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت های مبنا انتخاب شده است.
به موجب این طرح، اعتبار کالابرگ برای همه یارانه‌ بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود اما برای دهک های اول تا هفتم علاوه بر اعتبار موجود ( ۴۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان)، اعتبار  تشویقی اضافی به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان واریز می‌شود.
۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست دبه ۲.۵ کیلویی،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که این اقلام با حجم مشخص شده و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانیhttp://shoma.sfara.ir را نصب ویا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.
تمام شعبات ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ جانبو، افق کوروش، دیلی مارکت، مینو مارت، رفاه، هفت، گندم طلایی‌کوروش، هایپر فامیلی، اتکا، وال مارکت، فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت ومجموعا بیش از ۱۴۱.۱۴۵  فروشگاه بزرگ و خرد در سطح شهر و دهستان متصل می‌باشند.
 

کد خبر 92439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد