در رسانه | ۳۱ میلیارد ریال تجهیزات توانبخشی برای مددجویان بهزیستی کردستان تامین شد

سنندج- ایرنا- معاون توانبخشی بهزیستی کردستان گفت: در نیمه نخست امسال در مجموع ۳۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال انواع تجهیزات کمک توانبخشی در میان مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان تامین و توزیع شد.

https://irna.ir/xjNFbF

فرزانه بهرامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وسایل خریداری شده شامل هزار و ۵۰۴ فقره انواع تجهیزات توانبخشی تجهیزات کمکی جسمی- حرکتی (ویلچر، عصا، واکر و تشک مواج)، تجهیزات بینایی (عصای نابینایان، لوح و قلم، انواع ساعت گویا، شطرنج نابینایان و ویس ریکوردر) و تجهیزات شنوایی شامل انواع سمعک و باتری سمعک بود.

وی افزود: هرکدام از این تجهیزات، با توجه به اعلام نیاز مددجویان و ارزیابی کارشناسان تخصصی مربوطه بر اساس تصمیمات کمیته توانبخشی به افراد دارای معلولیت واگذار می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان یادآور شد: در این راستا و براساس نیازهای احصا شده جامعه معلولان، در نیمه نخست امسال ۷۱۹ مورد سمعک خریداری شد، ضمن اینکه اولویت دریافت این سمعک‌ها با دانش‌آموزان و دانشجویان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سمعک‌های خریداری شده به لحاظ کیفیت در رده بهترین‌های بازار است، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت این سمعک‌ها به مراکز مثبت زندگی یا تامین و توسعه شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

در حال حاضر هشت درصد جمعیت استان کردستان شامل حدود ۲۵ هزار خانوار مستمری بگیر و ۲۸ هزار خانوار غیر مستمری بگیر زیرپوشش خدمات حمایتی بهزیستی هستند.

کد خبر 91639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد