در رسانه | پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان بهزیستی کردستان

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: در سرفصل پرداخت تسهیلات کم بهره به افراد زیرپوشش بهزیستی کردستان از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به افراد زیرپوشش بهزیستی استان پرداخت شده است.

http://fna.ir/3fcl8r

حسین رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سه حوزه تخصصی، اجتماعی و توان بخشی و امور توصیه پیشگیری خدمات خود را به جامعه هدف ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بهزیستی در قالب ۵۴ ماموریت شاخص و ۱۲۰ فعالیت و طرح و برنامه به جامعه هدف ارائه می‌شود، گفت: ارائه خدمات به مددجویان زیرپوشش این سازمان براساس نیازسنجی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از ۳۲ هزار و ۵۶۰ خانوار معلول و نیازمند در سطح استان، گفت:۷۶۰ خانوار از این آمار طی 6 ماهه امسال به جامعه زیرپوشش این سازمان در سطح استان اضافه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان خاطرنشان کرد: در سرفصل پرداخت تسهیلات کم بهره به افراد زیرپوشش بهزیستی کردستان از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به افراد زیرپوشش بهزیستی استان کردستان پرداخت شده است.

رسولی از هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات به ۳ هزار ۳۹۲ نفر تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: تا این لحظه۳۰ درصد این مهم تحقق پیدا کرده است.

وی به اقدامات انجام شده این سازمان در حوزه پیشگیری هم گریزی زد و خاطرنشان کرد: طی سال‌جاری ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در استان زیرپوشش غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند که ۹۴۸ نفر بیمار شناسایی و به پزشک ارجاع داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه پرداخت کمک‌های بلاعوض در راستای ساخت و خرید مسکن برای مددجویان از اولویت‌های بهزیستی کردستان است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ میلیارد تومان در قالب ودیعه مسکن به ۴۵۰ خانوار زیرپوشش این سازمان کمک شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه طی سال‌جاری یک‌هزار و ۵۰۴ مورد انواع تجهیزات کمکی توانبخشی شامل تجهیزات کمکی جسمی- حرکتی، تجهیزات بینایی و تجهیزات شنوایی در بین افراد دارای معلولیت در استان توزیع شده است، گفت: اجرای طرح ملی ۱۰۰ محله کم برخوردار در کشور در 6 محله استان اجرایی شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود بیش از ۱۷۰ هزار نفر سالمند در استان گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از سالمندان استان زیر پوشش برنامه‌های حمایتی، دریافت مستمری، نگهداری در مراکز، ویزیت در منزل و برنامه های آموزشی و غربالگری قرار گرفتند.

کد خبر 91637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد