برنامه‌ریزی‌ها در حوزه سالمندی باید دقیق و واقع بینانه باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: با توجه به روند کنونی سالمندی در کشور نباید از آن غافل بود بلکه باید با برنامه ریزی دقیق و به صورت شفاف و واقع بینانه برآورد دقیقی از آن داشت و در مسیر صحیح حرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا، ابوالفضل رفیعی در جلسه شورای ساماندهی سالمندی استان با بیان اینکه سالمندی ارتباط تنگاتنگی با موضوع جمعیت دارد، افزود: برای جلوگیری از روند رو به رشد سالمندی و پیشگیری از بحران‌های آتی، قانون جوانی جمعیت لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه باید تمامی مسائل مورد نیاز در سند ملی سالمندی استان و آیین نامه های مربوطه دیده شود، اظهار داشت: در این حوزه اقدامات عملیاتی مورد نیاز به صورت فوریتی، در قالب برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت مد نظر قرار گیرد.

این مسوول با تاکید بر اینکه دبیرخانه شورای سالمندی با جدیت، محوریت و راهبری در ارتباط بخشی برای پیشبرد کارها بیش از گذشته نقش آفرینی کند گفت: این برنامه به صورت ماهانه و به طور مستمر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه برنامه های این قشر در بعد استانی و بعد ملی رصد و با دقت بیشتری انجام گیرد، اظهار داشت: هر چند گروه های آماری مشخصی در خصوص سالمندان وجود دارد اما با تولی‌گری پیش بینی شده، مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: وضعیت کنونی جمعیت باید بررسی و از طرفی آنالیز جمیعتی نیز انجام شود، برنامه ها ریزی ها و تقویت زیرساخت های مورد نیاز نیز مبتنی بر این امر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم در حوزه سالمندی تسهیلگری و تقویت مراکز غیر دولتی است، تصریح کرد: این نوع مراکز باید بیش از گذشته پای کار باشند تا در تحقق اهداف ترسیم شده موفق عمل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: دولت باید نقش نظارتی خود را در حوزه سالمندی جهت تحقق اهداف پیگیر باشد و در این ارتباط سازمان بهزیستی نیز در انجام وظایف تعریف شده کمک حال باشد.

وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن اطلاع رسانی ها یادآورشد: همچنین در خصوص توانمند سازی به ویژه خانواده های دارای سالمند می توان آموزش‌ها و یا کمک‌های مورد نیاز را ارائه داد.

کد خبر 90967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد