تشکیل کارگروه حمایت از حقوق سالمندان و اشخاص دارای معلولیت توسط دادگستری استان قم

ایسنا/قم با عنایت به ماموریت تعیین شده از سوی رئیس کل دادگستری استان قم برای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، جهت حمایت از حقوق سالمندان، جانبازان و معلولان کارگروه مربوطه در استان و تحت نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تشکیل شد.

به مناسبت فرارسیدن هفته ملی سالمندان، سعید کاویانی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم طی سخنانی، گفت: احترام به سالمندان و حمایت از آنان همواره مورد سفارش پیشوایان دینی بوده و در روایات و آموزه‌های دینی و فرهنگی از جایگاه والایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قم، کاویانی بیان کرد: برای حمایت از حقوق سالمندان، جانبازان و معلولان و بررسی نوع و نحوه ارائه خدمات به آنان در دستگاه‌های اجرایی استان کارگروهی با حضور مسئولان فراجا، شهرداری، شورای اسلامی شهر قم، اداره کل بهزیستی، بنیاد شهید و دفتر حمایت از ایثارگران قم در استان تشکیل شد که دبیرخانه آن در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان است.

وی افزود: این کارگروه حسب دستور رئیس کل دادگستری استان و با هدف اجرای مفاد دستورالعمل ابلاغی از سوی قوه قضائیه در خصوص نحوه حمایت از حقوق سالمندان و اشخاص دارای معلولیت و آسیب‌پذیر تشکیل شده است.

وی با تأکید به ماده ۳۴ دستورالعمل مذکور گفت: با برگزاری جلسات مستمر و انجام بازرسی‌های لازم توسط این کارگروه نحوه ارائه خدمت‌رسانی و حمایت از افراد آسیب‌پذیر نظیر سالمندان، اشخاص دارای معلولیت، زنان و کودکان در دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی پایش و گزارش‌های مربوطه جهت رسیدگی به مراجع ذیربط ارسال می‌گردد.

کد خبر 90849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد