در رسانه| اصفهان شهر دوستدار سالمند در کشور شناخته شد

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: استان اصفهان به دلیل اجرای برنامه‌های متعدد از جمله فضاسازی مناسب در شهر و اجرای برنامه‌های آموزشی، اجتماعی، درمانی، تفریحی برای سالمندان، به عنوان شهر نمونه و دوستدار سالمند در کشور شناخته شده است.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از فارس ناصر چاووشی، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با تبریک روز جهانی سالمندان اظهار داشت: براساس برآوردها، استان اصفهان دارای حدود ۷۷۰ هزار سالمند است.

وی گفت: استان اصفهان به دلیل اجرای برنامه‌های متعدد از جمله فضاسازی مناسب در شهر و اجرای برنامه‌های آموزشی، اجتماعی، درمانی، تفریحی برای سالمندان، به عنوان شهر نمونه و دوستدار سالمند در کشور شناخته شده است.

چاووشی بازدید رایگان سالمندان از موزه ها و امکان تاریخی در مناسبت‌ها و راه‌اندازی باغ تجربه در باغ غدیر را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای سالمندان بیان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان ۳۱ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان وجود دارد گفت: در این مراکز بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر نگهداری و مراقبت می‌شود و  ۱۹ مرکز، معاینه و ویزیت بیش از یک‌هزار نفر سالمند در خانه را تحت پوشش و مراقبت خود قرار داده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه روند افزایش سالمندان بیش‌تر از قبل شده است، تاکید کرد: نرخ سالمندی در استان اصفهان حدود ۱۲/۸ درصد است. این عدد در سال ۱۴۱۰ حدود ۱۴/۸ درصد برآورده شده است.

کد خبر 90761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد