گلپایگان|  یک گام به جلو در مناسب‌سازی با برگزاری مستمر جلسات

جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان گلپایگان جهت بررسی اجرای مصوبات قبلی این کمیته در شش ماهه اول سال با حضور فخری‌زاده معاون عمرانی فرمانداری، قائمی سرپرست اداره بهزیستی، طبرزدی پور کارشناس مناسب سازی این اداره و دیگر اعضاء کمیته در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

      به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان، فخری‌زاده ضمن تقدیر از پیگیری‌های بهزیستی شهرستان جهت برگزاری جلسات کمیته و اجرای مصوبات، بر برگزاری جلسات به صورت فصلی تاکید کرد و گفت: برگزاری هرجلسه این کمیته در شهرستان باید مناسب‌سازی را به ویژه در اماکن دولتی و عمومی یک گام به جلو  ببرد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان با تأکید بر اهمیت مناسب‌سازی برای همه اقشار جامعه گفت: طبق بازدیدها و تکمیل فرم‌های ارزیابی از ۶۲ دستگاه اجرایی شهرستان تنها هشت دستگاه ۸۰ درصد مناسب‌سازی را طبق استانداردها اجرا کرده اند.

سیده فاطمه قائمی، از مسئولین دستگاه‌ها اجرایی به خصوص دستگاه‌هایی که بیشترین ارتباط را با معلولین و جانبازان و همچنین سالمندان دارند خواست به مناسب‌سازی ساختمان‌های دولتی طبق دستورالعمل‌های ارسالی توجه بیشتری داشته باشند.

در ادامه کارشناس مناسب‌سازی اداره بهزیستی با ارائه گزارش بازدید مناسب‌سازی از دستگاه‌ها و اماکن عمومی مهمترین مانع سرعت‌بخشی به مناسب‌سازی در شهرستان را عدم تخصیص بودجه مناسب دستگاه‌ها برای بازسازی و مناسب‌سازی ساختمان‌ها دانست و درخواست پیگیری بودجه مناسب‌سازی از طریق تملک دارایی‌ها شد.

مرتضی طبرزدی‌پور ضمن تشکر از شهرداران جهت مناسب‌سازی پیاده‌روهای سطح شهر افزود: امام‌زادگان، مساجد و حسینیه‌ها و گلزارهای شهدا و پارک‌های تفریحی روستاها برای تردد معلولین مناسب‌سازی نشده است، همچنین در بعضی از سرویس‌های بهداشتی پارک‌های شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر امکانات مناسب‌سازی ایجاد نشده که توجه بیشتر شهرداران محترم را می‌طلبد.

 کارشناس مناسب‌سازی اداره بهزیستی با بیان اینکه در سطح شهر گلپایگان بعضی از ساختمان‌های جدید برای استفاده معلولین و سالمندان مناسب نیست، گفت: لازم است یک نفر نماینده از جامعه معلولین شهرستان در نظارت بر ساخت و سازهای نظام مهندسی و شهرداری‌ها حضور داشته باشد.

در پایان این جلسه مصوبات قبلی کمیته توسط دستگاه‌ها از جمله مناسب‌سازی ورودی ساختمان‌های عمومی، دولتی و اماکن مذهبی و زیارتی، مناسب‌سازی محل عابر بانک‌ها و پیشخوان‌های بانک‌ها، مناسب‌سازی و دسترسی آسان به پارک‌ها، نظارت جدی‌تر از طرف نظام مهندسی و شهرداری‌ها و دفاتر فنی ارگان‌ها بر روی ساخت و سازهای جدید، توجه جدی‌تر به محل پارک برای معلولین و جانبازان، تهیه یک دستگاه ون مناسب‌سازی شده جهت جابه جایی معلولین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گلپایگان|  یک گام به جلو در مناسب‌سازی با برگزاری مستمر جلسات

گلپایگان|  یک گام به جلو در مناسب‌سازی با برگزاری مستمر جلسات

گلپایگان|  یک گام به جلو در مناسب‌سازی با برگزاری مستمر جلسات

گلپایگان|  یک گام به جلو در مناسب‌سازی با برگزاری مستمر جلسات

کد خبر 90700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد