سلیمانی، سرپرست بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری شد

با حضور مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان‌ها و مسوولان استانی مهشید سلیمانی به عنوان سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان‌ها با اشاره به حفظ کرامت جامعه هدف این سازمان گفت: تا اسفندماه پارسال تعداد زیادی مددجوی پشت نوبتی مستمری در سازمان بهزیستی کشور وجود داشت که با رایزنی‌های انجام شده در سطح ملی، همه مددجویان پشت نوبتی وارد جرگه مستمری‌ بگیران قرارگرفتند.

امیرحسین عرب‌زاده روز یکشنبه در آیین معارفه مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: در اسفندماه سال‌گذشته بیش از ۳۴۰ هزار نفر از مددجویان پشت نوبتی سازمان بهزیستی زیرپوشش قرار گرفتند و اگر امروز مددجوی پشت نوبتی در سازمان بهزیستی قرار دارد، در سالجاری ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی ماموریت‌های بسیار پیچیده و پرحجمی را برعهده دارد، گفت: این سازمان در حوزه‌های مختلف از جمله حمایت از معلولان، پیشگیری از معلولیت، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و سایر حوزه‌ها فعالیت دارد.

به گفته وی، هم‌اکنون فعالیت‌هایی که این سازمان متولی اصلی آن است از جمله در حوزه کودکان کار، آسیب‌های اجتماعی، زنان بدسرپرست و بی سرپرست، مناسب سازی اماکن و معابر، اعتیاد و سایر حوزه‌ها با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها خدمات ارائه می‌شود.

عرب‌زاده بر تعامل و هم‌افزایی بیشتر سایر دستگاه‌ها و نهادها و سازمان‌ها و تشکلهای مختلف با سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف تاکید کرد و گفت: فرهنگ‌سازی و پیشگیری از مهمترین ماموریت‌های سازمان بهزیستی است و هم‌اکنون بسیاری از افراد جامعه به خصوص افراد اثرگذار و خاص جامعه از وظایف این سازمان اطلاعی ندارند و باید فرصتی فراهم شود تا ماموریت‌های بهزیستی برای مردم و مسوولان بیان شود.

وی در ادامه با تبریک روز جهانی سالمند و ناشنوایان افزود: توجه به سالمندان، حفظ منزلت و جایگاه این قشر از مهمترین وظایف جوانان در جامعه است و باید مسوولان تلاش کنند، مانند گذشته سالمندان در خانه و خانواده تکریم و احترام شوند، که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم در حوزه رفع مشکلات جامعه هدف و سازمان بهزیستی و انجام اقدامات اثرگذار افزود: سازمان بهزیستی در حوزه اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف اقدامات خوب دارد و این سازمان در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برتر حوزه اشتغال معرفی شد.

مدیرکل سابق بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۵۲ هزار خانواده با جمیعتی بیش از ۱۰۶ هزار نفر زیرپوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند، گفت: نزدیک به ۲۴ هزار نفر از افراد زیرپوشش این نهاد مستمری بگیر دایم بهزیستی هستند.

علی نصیری افزود: سازمان بهزیستی با ۵۴ ماموریت ۱۵۳ فعالیت دارد که توانمندسازی جامعه هدف از مهمترین اهداف و برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

وی افزود: فعالیت‌های سازمان بهزیستی فقط مختص توانبخشی و معلولان نیست و عموم مردم می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

سرپرست جدید بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه بر وحدت و همدلی بین کارکنان بهزیستی برای ارائه خدمت بهتر به جامعه هدف تاکید کرد.

مهشید سلیمانی افزود: توسعه فعالیت‌های پیشگیری و فرهنگ‌سازی با همکاری سایر نهادها و ارگان‌ها از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های بهزیستی است که این امر نیاز به هم‌افزایی بیشتر با سایر نهادها دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی بر ارتقای سواد سلامت مردم در جامعه تاکید کرد و گفت: در حوزه پیشگیری و فرهنگ‌سازی ارتقای سواد سلامت مردم ضروری است.

کد خبر 90652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد