بیش از ۳۴۰ هزار مددجوی پشت نوبتی وارد جرگه مستمری‌بگیران سازمان بهزیستی شدند

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان‌ها گفت: تا اسفندماه سال گذشته تعداد زیادی مددجوی پشت نوبتی وجود داشت اما با رایزنی‌های صورت گرفته در سطح بالای ملی، همه مددجویان پشت نوبتی وارد جرگه مستمری‌بگیران شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، امیرحسین عرب‌زاده ۹ مهرماه در آیین معارفه مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور ماموریت‌های بسیار پیچیده، پرحجم و دشواری را برعهده دارد، به طوری‌که در سال‌های ابتدایی عمده وظیفه در حوزه کمک به جامعه خاص بوده اما در این سال‌ها حوزه آسیب‌های اجتماعی به وظایف سنگین و گسترده این سازمان افزوده شده است.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده در قوانین حوزه بهزیستی، عمده فعالیت‌هایی که این سازمان متولی اصلی آن بوده این است که هر ماموریتی از بهزیستی باید با هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها اتفاق بیفتد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان‌ها فرهنگ‌سازی را از دیگر ماموریت‌های سازمان بهزیستی برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از خواص جامعه از وظایف این سازمان اطلاعی ندارند که لازم است فرصتی فراهم شود تا ماموریت‌های بهزیستی برای مردم و مسئولان بیان شود.

عرب‌زاده ضمن گرامیداشت روز سالمند، بیان کرد: باید سالمندان همچون گذشته در خانواده مورد تکریم و احترام قرار گیرند و این فرهنگ‌سازی قوت و شدت بگیرد، همان‌گونه که در آموزه‌های دینی بیان شده بزرگ‌ترها صاحب احترام و کرامت هستند.

وی با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در سطح ملی در بهزیستی کشور افتاده است، تصریح کرد: تعداد زیادی مددجوی پشت نوبتی تا اسفندماه سال گذشته وجود داشت اما با رایزنی‌های صورت گرفته در سطح بالای ملی، همه مددجویان پشت نوبتی وارد جرگه مستمری‌بگیران شدند، به طوری‌که این اتفاق برای بیش از ۳۴۰ هزار نفر از مددجویان در یک روز افتاد.

عرب‌زاده خاطرنشان کرد: در حوزه پرسنلی موافقت خوبی با سازمان استخدامی کشور صورت گرفته، به طوری‌که سهمیه بکارگیری نزدیک به ۲۰۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف بهزیستی ابلاغ شده است.

به گفته وی، رئیس سازمان بهزیستی کشور عضو شورای کشوری اشتغال بوده و این اتفاق منجر به این شد که این سازمان در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برتر حوزه اشتغال معرفی شد.

در این مراسم از تلاشهای علی نصیری اردلی تقدیر و مهشید سلیمانی به عنوان سرپرست بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری منصوب شد.

کد خبر 90642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد