خیرین در حوزه سالمندی ورود کنند 

سرپرست بهزیستی استان زنجان در جمع خیرین و مسئولین هیدج گفت :همانطور که خیرین در کنار کودکان بی سرپرست و بد سرپرست هستند و از آنها حمایت می کنند سالمندان را هم فراموش نکنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو  در مراسم جشن روز سالمند خانه مهر هیدح افزود: روز سالمند با شعار "تحقق وعده اعلان جهانی حقوق سالمندان" روز یادآوری نیاز به برنامه ریزی جدی در حوزه سالمندی است چراکه جامعه با شیب تند به سمت سالمندی در حرکت است و نیازهای درمانی، مناسب سازی، روانشناختی، معیشت و...از مهمترین زیر ساخت های مورد نیاز در این عرصه است.  
وی فعالیت های بهزیستی را متنوع و تخصصی و حمایتی برشمرد و خاطر نشان کرد: همکاری های بین بخشی می تواند بسیاری از مشکلات جامعه هدف بهزیستی را مرتفع کند.
دکتر خدابنده لو تعداد سالمندان نگه داری شده در مراکز شبانه روزی را ۱۴۳ نفر عنوان کرد و افزود: ۳ مرکز شبانه روزی سالمندان زنان ومردان (یک مرکزسالمندان مردان ویک پردیس سالمندان در زنجان و یک مرکز سالمندان زنان درهیدج) در این حیطه فعالیت می کنند.
سرپرست بهزیستی یادآور شد: بهزیستی جهت تکریم و حفظ سالمندان در خانواده ها و طی دوره سالمندی به سالمندان دارای معلولیت، خدمات توانبخشی در منزل را با همکاری یک مرکز ویزیت در منزل و ۲ مرکز مراقب در منزل ارائه می دهد.
وی در خصوص تعداد مراکز روزانه آموزشی، توانبخشی سالمندان اظهار کرد: ۱۱۲ نفر از سالمندان تحت پوشش از ۲ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان در شهرستان زنجان خدمات آموزشی، فرهنگی، سوادآموزی و ... را دریافت کرده و ۲ سمن (بنیاد فرزانگان مهرآفرین زنجان وپیشکسوت خدابنده)  نیز خدمات آموزشی، فرهنگی و ورزشی با مشارکت خود سالمندان را ارائه می دهند.

کد خبر 90597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد