شهرری| برگزاری جلسه شورای سالمندان

اولین جلسه شورای سالمندان شهرستان ری درسال ۱۴۰۲ به ریاست فرمانداری ویژه شهرستان ری و دبیری بهزیستی شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اولین جلسه شورای سالمندی شهرستان ری به ریاست مهدی قهرمانی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان ری و دبیری داود خادم مدیر بهزیستی این شهرستان و دیگر اعضا در سالن شهدای مدافع حرم فرمانداری برگزار شد.

 قهرمانی معاون ساسی امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان ری ضمن خیرمقدم وتاکید بر اهمیت توجه ویژه به امور مربوط به سالمندان خواستار آماده سازی بسترهای لازم برای خدمات رسانی بهینه به سالمندان عزیز شد و اظهار داشت: در بحث نیازهای حمایتی سالمندان شامل مسائل بهداشتی و درمانی، اجتماعی، رفاهی، اقتصادی و توانبخشی وظایف هر دستگاه مشخص و ضمن هم افزایی از ظرفیت های همه دستگاه برای تحقق اهداف سند ملی سالمندان و خدمت رسانی هر چه بهتر به سالمندان بهره گیری شود.

در ادامه مدیر بهزیستی شهرستان ری ضمن تشکر از حضور اعضا، سالمندان را گنجینه ای با ارزش در خانواده ها خواند و با اشاره به افزایش نرخ رو به رشد جمعیت سالمندی بیان داشت: عدم برنامه ریزی برای اوقات فراغت سالمندان، با توجه به اینکه اکثر سالمندان در شرایطی هستند که ساعات زیادی را در شبانه روز تنها می مانند، می تواند موجبات بروز افسردگی و آسیب سلامت روان را در این عزیزان افزایش دهد.


داود خادم در خصوص سند ملی شورای سالمندان مطالبی را عنوان داشت و به ارائه آمار پرداخت و هدف از تکرار آمارها و ارائه وضعیت سالمندان را ایجاد حساسیت به منظور تبدیل این تهدید به فرصت دانست و احساس مسئولیت جدی تمامی مسئولان و دست اندرکاران را در این زمینه خواستار شد.

فاطمه غفار نژاد معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان ری نیز به روند اجرای مصوبات نشست قبلی و دستور کار جلسات پرداخت و خواستار جدیت بیشتر اعضای شورا برای اعتلای تکریم سالمندان گرانمایه شهرستان شد.

شایان ذکر است، هریک از اعضای حاضر با تشریح اقدامات دستگاه متبوع برای اجرای مصوبات و برنامه های مربوطه، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 90585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد