در رسانه| گناوه| ۴۵۸ کم شنوا و ناشنوا در گناوه توسط بهزیستی شناسایی شد

گناوه - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی گناوه گفت: این اداره ۴۵۸ نفر ناشنوا و کم شنوای دارای معلولیت از بدو تولد تا سنین بالاتر و کهنسالی را در سطح شهرستان شناسایی کرده و به آنها خدمات ارایه می‌دهد.

یدالله خرم‌نژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی ناشنوایان اظهار کرد: از این مجموع تعداد ۵۰ نفر در مرکز توانبخشی خانواده و کودک "نجوا " آموزش‌های لازم را فرا می گیرند.

وی افزود: ماهانه بهزیستی شهرستان به ازای هر نفری که به این مرکز معرفی می‌کند، یارانه اختصاص می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی گناوه تصریح کرد: تاکنون ۳۶۰ نفر از مجموع ۴۵۸ شناسایی شده دارای پرونده، مستمری بگیر هستند.

خرم‌نژاد بیان کرد: باتوجه به اعتبارات سازمان به توان‌خواهانی که نیاز به تعمیر قطعات توانبخشی و وسایل کاشت حلزون داشته باشند، هزینه‌ای پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۱ تعداد ۲۷ نفر دارای پرونده در بهزیستی اقدام به کاشت حلزون شنوایی کردند که این اداره بخشی از هزینه آنها را پرداخت کرده است.

خرم‌نژاد گفت: افراد ناشنوا و کم شنوای دارای پرونده در بهزیستی که در سال جاری نیاز به کاشت حلزون داشته باشند در مرحله اول به پزشک معتمد در استان بوشهر معرفی خواهند شد و در صورت تائید به بیمارستان‌های طرف قرارداد ارجاع داده شده و براساس بخشنامه جدید رایگان انجام می‌شوند.

رئیس بهزیستی گناوه بیان کرد: هزینه درمان، ایاب و ذهاب، مسکن و اشتغال، انشعابات آب و برق و عوارض ساختمانی مانند دیگر معلولان، شامل ناشنوایان و کم شنوایان می‌شود.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه تعدادی از ناشنوایان مشکل گفتاری دارند، بهزیستی سالانه هزینه کلاس‌های توانبخشی این بخش را پرداخت می کند.

رئیس بهزیستی گناوه یادآور شد: تعداد افراد تحت پوشش این نهاد حدود پنج‌ هزار نفر است که در سرفصل‌های مختلف به آنها خدمات ارائه می‌شود.

کد خبر 90539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد