امید و انگیزه مهمترین سرمایه افراد دارای معلولیت است

معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان در همایش روز جهانی ناشنوایان امید و انگیزه را مهمترین سرمایه افراد دارای معلولیت معرفی کرد و گفت:در بسیاری موارد معلولیت، محدودیت ایجاد نکرده و افراد دارای معلولیت شنوایی نیز توانسته اند در امور فرهنگی، علمی، آموزشی و به ویژه ورزشی درخشیده و صاحب مقام و رتبه شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ابوالفضل رفیعی در همایش ناشنوایان، ضمن گرامیداشت این هفته با بیان اینکه امروزه شاهد هستیم که با پیشرفت علم و تجاربی که در نقاط مختلف دنیا و کشور وجود دارد بسیاری از محدودیت‌ها حل شدنی است، تصریح کرد:در حوزه ناشنوایی و کم‌شنوایی نیز اقداماتی از قبیل غربالگری و شناسایی وجود دارد، و بخشی از مشکلات و معلولیت‌ها قابل درمان است.
رفیعی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات اگر به موقع پیگیری نشود موجب کم‌شنوایی و ناشنوایی می شود، افزود: بهزیستی نیز برنامه‌های پیشگیری از ناشنوایی و غربالگری در بدو تولد را در راس برنامه‌های خود قرار داده و احساس مسوولیت کاملی دارد.   
این مسئول ادامه داد: موفقیت‌های افراد ناشنوا نشان از این دارد که این افراد با امید به خدا، انگیزه خود و حمایت خانواده و دستگاه‌های متولی، می‌توانند کارهای مهمی انجام دهند.
رفیعی با اشاره به راه‌اندازی مرکز توانبخشی و اعتبارات تخصیص داده شده برای خرید اقلام موردنیاز افراد دارای معلولیت، ادامه داد: امیدواریم روز به روز شاهد افتخارآفرینی افراد دارای معلولیت شنوایی در عرصه‌های مختلف باشیم و شرایطی فراهم شود تا همه افراد شرایط استفاده از همه فرصت‌های جامعه را داشته باشند.

کد خبر 90493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد