شهرری| بازدید مشاور وزیر رفاه، کار و رفاه اجتماعی از مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان

نرجس بختیار خلج مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه رویا احمدیان مشاورامور بانوان سازمان بهزیستی کشور و مهرناز محمدیان مشاور امور بانوان بهزیستی استان تهران از مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان ری باز دید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده ضمن بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان ری  هدف  از این بازدید را بررسی و رصد سطح خدمات رسانی بیان کرد و گفت : سعی داریم با حضور بیشتر از نزدیک سطح خدمات رسانی را رصد کنیم و با گفتمان دوستانه و چهره به چهره از مشکلات جامعه هدف آگاه می شویم.

خلج به تشریح موازین امور رسیدگی بهزیستی بعد از بازدید از بخش بانوان در این مرکز پرداخت و گفت: بطور کلی مشاورین خانواده بصورت ساختار نظم یافته ای در دستگاه های تابعه استان و معاونت های وزارتخانه فعال شدند که هدف اصلی آنان کمک به سیاست گذاری و راهبری مجموعه های مختلف مرتبط با وزارتخانه کنند که عمده مسائل آن در جهت تعالی حوزه زنان و تحکیم خانواده است که امروز خوشبختانه توفیق داشتیم که در کنار بخشی از بانوان و دختران  آسیب دیده باشیم و از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شویم.  

وی در ادامه به مهم ترین چالش حوزه زنان اشاره کرد و افزود: از لحاظ بعد قوانین و خدماتی که به جامعه زنان در کشورمان انجام می‌گیرد، انصافا ما کمبود نداریم و اگر هم ضعفی بوده در جهت رفع آن اسناد و قوانین بالادستی مد نظر قرار گرفته شده است. مهم ترین چالشی که هم اکنون با آن مواجه هستیم اجرای قوانین زنان و خانواده هست و این یک مطالبه جدی است.

 خلج اضافه کرد: سازمان بهزیستی نیروهای دلسوزی دارند که همیشه همگام در تمامی مسائل هستند و شایان ذکر است که بدین جهت دلسوزند که شاید اقداماتشان به چشم نیایند و براحتی از نظرها دور باشد، مثل اورژانس اجتماعی یکی از آن دسته فعالیت ها را دارد که اگر یک روز نباشد با مشکلات زیادی مواجه می شویم. لذا سیاست گذاری و برنامه ریزی مدون برای این مجموعه ها از اهمیت خاصی برخوردار است که نیاز به رصد بیشتری دارد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده در خاتمه خاطر نشان کرد: چون مجموعه های ما بصورت متمرکز روی بحران ها و مسائل کلان معطوف می شوند، مسائل فرهنگی و اجتماعی تا مشکل آفرین نشوند، شاید انقدر به آن توجه نمی شود به همین جهت کار اورژانس اجتماعی ارزش زیادی دارد.

کد خبر 90414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد