همه مراکز استان‌ها تا پایان ماه مجهز به بیسیم تخصصی می شوند 

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کار راه‌اندازی بی‌سیم‌ها از سال گذشته شروع شده و تا آخر ماه همه مراکز استان‌ها به آن مجهز خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مهری سادات موسوی در آئین رونمایی بیسیم تخصصی اورژانس اجتماعی در زنجان اظهار کرد: بی‌سیم تخصصی اورژانس اجتماعی کار کارشناسان اورژانس در ارائه خدمات را تسهیل خواهد کرد. همچنین بی‌سیم‌ها با توجه به نوع خاصی که دارند کمک خواهند کرد تا در سطوح مختلف ارتباط مراکز، درون مرکز، ارتباط استانی و در مواقع بحرانی ارتباطات در سطح ملی برقرار شود.
این مسئول تصریح کرد: تاسیس اورژانس اجتماعی در شهرستان‌هایی با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر انجام می‌شود و با تامین زیرساخت‌های لازم به دنبال راه‌اندازی آن در شهرستان‌های دیگر نیز هستیم. همچنین تفاوت اورژانس اجتماعی در این است که بخش عمده این جریان وابسته به نیروی متخصصی است که باید جذب شود.
معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه با وجود اورژانس اجتماعی، مرجعی برای رسیدگی به آسیب‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با ارتقا سطح دانش کارشناسان و بهبود زیرساخت‌های لازم روزبه‌روز فضای اورژانس بهتر از گذشته شود.
وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی طیف وسیعی از آسیب های اجتماعی را در بر می گیرد، افزود: از کودک آزاری تا انواع خشونت ها و افکار خودکشی در این حوزه قرار می گیرد.
معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برخی تماس ها به این حوزه ارتباطی ندارد و در حد امکان نیز کارشناسان مربوطه راهنمایی لازم را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه گسترش اورژانس اجتماعی موجب شده آسیب دیدگان اجتماعی به صورت شبانه روزی پوشش داده شوند، اظهار داشت: خط ۱۲۳ اورژانس به امداد رسانی اقدامات فوریتی اختصاص دارد که در صورت مداخله نکردن به مرحله بحران می رسد.
وی با بیان اینکه به صورت آزمایشی اورژانس موتوری نیز در کلانشهرها منطبق با دستور العمل ها راه اندازی خواهد شد، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی ها طی سال جاری این اقدام به صورت آزمایشی از استان تهران آغاز خواهد شد.
موسوی با بیان اینکه با این کار ارتباط صوتی و تصویری و ثبت اطلاعات مورد نیاز در هنگام خدمات رسانی اورژانس اجتماعی بهبود می یابد، اضافه کرد: بر این این اساس بهره گیری از ظرفیت بی سیم در این بخش مورد توجه قرار گرفت.
این مسوول ادامه داد: این نوع بی سیم ها بسیار خاص بوده و ارتباط مختلف مراکز، ارتباط استانی و حتی در سطح ملی را برقرار می کند.
معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد:هم اکنون بیش از ۳۷۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است.

کد خبر 90328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد