اورژانس اجتماعی بهزیستی زنجان مجهز به شبکه بیسیم شد

سرپرست بهزیستی استان زنجان از تجهیز مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی به شبکه بیسیم تخصصی خبر داد و گفت: در فاز اول این طرح  خط ۱۲۳، تیم خدمات سیار و مداخله در بحران اورژانس اجتماعی  شهرستان زنجان با استفاده از ۸ دستگاه بیسیم آغاز به کار می  کند و در فازهای بعدی ، اورژانس اجتماعی سایر شهرستانها نیز به بیسیم مجهز خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو اظهار کرد: شبکه بیسیم مرکز اورژانس اجتماعی زنجان به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به جامعه هدف و در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و مداخله در بحران راه اندازی گردید .

وی درباره مزایای استفاده از دستگاه‌های بیسیم اورژانس اجتماعی گفت: این بیسیم‌ها  ارتباط استانی وکشوری بین کارشناسان برنامه اورژانس اجتماعی را امکان پذیر می کند و قابلیت رصد توسط کارشناسان استانی و کشوری را فراهم می نماید.                      

این مقام مسئول تصریح نمود: علاوه بر کارشناسانی که جهت مداخله مراجعه می کنند، کارشناسان مرکز مداخله در بحران  و راهبران خودروهای خدمات  سیار نیز مجهز به بیسیم هستند و  در صورت لزوم از فردی که وارد عملیات شده، پشتیبانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم فعالیت می کند، عنوان کرد: در نیمه اول سال بیش از  ۲۵۰۰  تماس موفق مرتبط با خط تلفن ۱۲۳ ثبت شده است که از این تعداد نزدیک به ۹۰۰ مورد تیم خدمات سیار مداخله کرده و بیش از ۶۰۰ مورد نیز به مرکز مداخله در بحران ارجاع داده شده اند.

دکتر خدابنده لو با بیان اینکه برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مراکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس  اجتماعی و پایگاه خدمات  اجتماعی است، تصریح کرد: خدمات مددکاری، روان شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات اورژانس اجتماعی است که ساماندهی و زمینه سازی جهت بازگشت به بستر خانواده سالم از مهمترین اهداف آن است و در صورت عدم امکان بازگشت خانواده،  فرد نیازمند به حمایت، به مراکز زیر مجموعه امور آسیب دیدگان اجتماعی یا سایر  مراکز بهزیستی ارجاع خواهد شد .

وی یادآور شد: پذیرش در این مراکز به دو صورت سرپایی و یا نگهداری موقت است که به صورت خود معرف یا ارجاع از طریق مراجع قضایی و انتظامی و..... صورت می گیرد.

سرپرست بهزیستی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده   کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری ، افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی، اختلافات حاد خانوادگی با شماره ۱۲۳بهزیستی به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند.

کد خبر 90283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد