غربالگری اضطراب کودکان در مدارس کیش همزمان با آغاز سال تحصیلی

سرپرست اداره بهزیستی کیش از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان در مدارس کیش خبر داد.

به گزارش بهزیستی کیش، «محمدرضا حیدرهایی» سرپرست اداره بهزیستی کیش با بیان این مطلب، گفت: برخی از دانش‌آموزان کلاس اولی در اوایل بازگشایی مدارس با اضطراب جدایی از والدین روبرو می‌شوند و تداوم این اضطراب به تعلیم و تربیت آن‌ها لطمه خواهد زد.

سرپرست اداره بهزیستی کیش، افزود: کارشناسان بهزیستی با حضور در مدارس و غربالگری کودکان در حوزه اضطراب، دانش‌آموزانی که نیاز به مداخلات روانشناختی داشته باشند را به مراکز بهزیستی و متخصصان طرف قرار داد ارجاع خواهند داد.

وی به اجرای طرح شناسایی کودکان دیرآموز در مدارس کیش نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان در خصوص اختلالات یادگیری پس از گذشتن بیش از یک ماه از آغاز سال تحصیلی سنجش می‌شوند.

حیدرهایی، خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که در مدت بررسی کارشناسان دچار اختلالات یادگیری باشند به کارشناسان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند و راهکارهای رفع این اختلالات به والدین و دانش آموزان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث یک مرکز جامع توانبخشی در جزیره کیش، گفت: هم اکنون یک مرکز کاردرمانی و گفتار درمانی در بهزیستی به افراد نیازمند خدمات تخصصی ارائه می‌کند.

سرپرست اداره بهزیستی منطقه آزاد کیش، گفت: تفاهمنامه‌ای مشترک با اداره آموزش و پرورش کیش به امضا رسیده است و براساس آن آموزش‌هایی به والدین، مربیان و دانش آموزان درخصوص مسائل خودمراقبتی دانش‌آموزان در تمامی مدارس کیش ارائه می‌شود.

حیدرهایی، گفت: افراد تحت پوشش بهزیستی در جزیره کیش خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

کد خبر 90016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد