نشست مشترک بهزیستی هرمزگان  و پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت : برنامه‌های بهزیستی در راستای مبارزه با مواد مخدر در سه سطح جلوگیری از وقوع اعتیاد ، کاهش شیوع اعتیاد و بازپروی و درمان معتادین تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در راستای هم افزایی و با هدف ساماندهی معتادین متجاهر ، محمد صادق فرهادی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان با حضور در مجموعه بهزیستی طی نشستی صمیمانه  با سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این نشست ضمن تقدیر از همکاری و همراهی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در راستای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر ،با بیان اینکه برنامه‌های بهزیستی در راستای مبارزه با مواد مخدر در سه سطح تدوین شده است، اظهار داشت: برنامه‌های عملیاتی در سه سطح پیشگیری اول، دوم و سوم تدوین شده است که در سطح اول سیاست‌ها و اقدامات در راستای جلوگیری از وقوع اعتیاد در بین افراد جامعه است که برگزاری دوره‌های مهارتی و آگاه‌سازی افراد جامعه از مهمترین اقدامات در این زمینه است.

سامیه جهانشاهی افزود : در سطح دوم  هدف کاهش شیوع اعتیاد در جامعه و شناسایی افراد معتاد است که اقدامات خوبی در این زمینه در استان صورت گرفته است . به نحوی  که تیم ها و گروه های اجتماع محور در سطح محلات آسیب خیز اقدام به برگزاری فعالیت هایی در راستای کاهش آسیبها ی اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر می نمایند .
وی گفت : معتقدیم کاری که به دست مردم سپرده شود از نتایج بهتری برخوردار است و در اجرای این طرح‌ها بهزیستی نقش تسهیل‌کننده را بر عهده دارد.

مدیرکل بهزیستی  هرمزگان اظهار داشت: در سطح سوم بازپروی و درمان معتادین و ایجاد شبکه‌های حمایتی از معتادین درمان شده از مهمترین اولویت‌های بهزیستی برای توانمندسازی معتادین بهبود یافته است که این امر منوط به حمایت مستمر روانی، اجتماعی و خانوادگی است.

سامیه جهانشاهی اضافه کرد : امروز تمرکز بهزیستی بر توانمندسازی و بازگشت افراد دچار اعتیاد به آغوش جامعه  و خانواده است و دغدغه مهم ما عدم بازگشت این افراد به دام اعتیاد و عدم عود بیماری آنان است که این امر منوط به حمایت مستمر روانی، اجتماعی و خانوادگی است.

جهانشاهی در ادامه «انگ‌زدایی و حمایت از معتادان» را مهم‌ترین رویکرد بهزیستی در مسیر  مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود: با مردمی‌سازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بتوانیم  گام‌های مثبتی در جهت بهبود و بازتوانی افراد درگیر سوء مصرف مواد برداریم .
محمد صادق فرهادی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان نیز از نگاه مثبت و اقدامات اجرایی و تاثیر گذار سازمان بهزیستی در نگهداری از معتادین متجاهر و درمان و بازتوانی آنها تا زمان بازگشت به جامعه تشکر و قدردانی نمود و آمادگی کامل مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان را در راستای همکاری و همراهی مستمر با بهزیستی جهت ساماندهی معتادین متجاهر اعلام داشت .

گفتنی است:  ساماندهی معتادین متجاهر و بررسی ظرفیتها و فرصتها به منظور ارائه خدمات به موقع در مرکز نگهداری ،درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر ماده ۱۶ و تبصره ۲ ذیل آن از مهمترین محورهای این نشست بود.

کد خبر 90001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد