ساماندهی ۲۱۵ کودک کار و خیابانی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: از این تعداد ۹۴ درصد آنان را پسران و ۶ درصد را دختران متشکل شده و از سنین ۷ تا ۱۸ سال و ۸۲ درصد اتباع و ۱۸ درصد ایرانی می باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، کار گروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان به ریاست ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی، رئیس کارگروه کنترل و کاهش کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی کشور، مدیرکل و معاون اجتماعی بهزیستی استان و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی در سالن جلسات کوثر استانداری برگزار شد.

در این جلسه محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان گزارشی از اهم فعالیت های بهزیستی استان در حوزه کودکان کار و خیابانی گزارشی ارائه و گفتند: هم اکنون در استان سمنان یک مرکز شبانه روزی و نگهداری موقت از کودکان کار و خیابانی و دو مرکز روزانه آموزشی و حمایتی در حال ارائه خدمت به جامعه هدف می باشند.

وی در ادامه از ساماندهی و حمایت از ۲۰۵ کودک کار و خیابانی در مراکز تحت نظارت بهزیستی در سال گذشته خبر داده و این آمار را در شش ماهه ابتدایی امسال ۲۱۵ نفر بیان و افزودند: که از این تعداد ۹۴ درصد آنان را پسران و ۶ درصد را دختران متشکل شده و از سنین ۷ تا ۱۸ سال و ۸۲ درصد اتباع و ۱۸ درصد ایرانی می باشند.

منطقی اهم فعالیت های ارائه شده در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان به کودکان کار و خیابانی را جذب، شناسایی، انتقال و نگهداری از کودکان، اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه، فراهم نمودن زمینه های تحصیل، ارائه آموزش های پیشگیری (خشونت، آزار، مواد مخدر)، برگزاری دوره های آموزشی،  ارائه آموزش های خود مراقبتی، پهنه بندی مناطق برای شناسایی و جذب کودکان، برگزاری جشنواره نقاشی، برگزاری پویش بهترین بابا، برگزاری جشنواره استعدادیابی و فراهم نمودن حضور ایشان در مسابقات کشوری، برگزاری جشنواره عرضه تولیدات مادران کودکان کار، ایجاد گروه هنری تئاتر و نمایش از کودکان کار علاقه مند بیان داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان دستگاههای مسئول در امر ساماندهی کودکان خیابانی  را نیروی انتظامی، دادگستری، شهرداری، کار و امور اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمه خدمات درمانی، تامین اجتماعی، سازمان صدا و سیما، جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی بیان و اذعان داشتند: بمنظور ارتقای سطح خدمات، کنترل و کاهش کودکان کار و خیابانی نیاز است کلیه این دستگاه ها در کنار هم و با هم افزایی و عدم موازی کاری فعالیت کرده تا شاهد گام های موثری در این راه باشیم.

وی در پایان گزارش خود ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری کلیه دستگاه های اجرای همکار در حوزه کودکان کار و خیابانی اشاره ای به اهم وظایف دستگاه های مسئول در امر ساماندهی کودکان خیابانی داشتند.

کد خبر 89809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد