دوره تاب‌آوری و مدیریت خشم با تأکید بر والدگری در کرمانشاه برگزار شد

کارگاه تخصصی دو روزه تاب‌ آوری به همت اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه و با تدریس دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری در تالار اجتماعات شهید یاری ساعاتی قبل به کار خود به پایان داد

این دوره آموزشی تاب‌ آوری مقارن با مناسبت جهانی پیشگیری از خودکشی با تاکید بر مدیریت خشم و والدگری به بررسی موضوعات  تاب آوری و فرزند پروری پرداخته شد 
تاب‌ آوری و داشتن آگاهی از احساسات و عواطف میتواند گام مهمی د رارتقای سلامت روان باشد 
مطالعات نشان داده است که کودکانی که در مورد احساسات و عواطف خود بیشر میدانند یا از خود آگاهی  بهتری برخوردار هستند  راه نظم بخشیدن به هیجانات خود را به ویژه در مواجهه با چالش ها را بهتر شناسایی میکنند و از نمره تاب آوری بهتری برخوردار هستند 
عصبانیت و شادی ؛ غم و گناه و اضطراب هیجاناتی هستند که هر شخصی اعم از کودک یا بزرگسال آنها را تجربه کرده است  
هیجانات سر نخ هایی هستند که نشان میدهند در ما چه میگذرد هیجانات بر واکنش های فیریکی و جسمانی ما نیز اثر گذار هستند در هنگام شادی احساس سبکی و چابکی داریم و در هنگام غم و اندوه اینگونه نیستم 
دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری  مدرس این دوره آموزشی در تعریف تاب آوری گفت :
اکثر تعاریف پیشنهادی برای تاب آوری اجتماعی ، علی‌رغم تفاوت‌های‌شان تلویحاً به عملکرد مفید و مثبت یک سیستم در گذر زمان و پس از پشت سر گذاشتن نوعی مشکل و گرفتاری اشاره دارند.
تاب‌آوری مقابله موفق با انواع شوک یا تهدید و بحران است.تاب‌آوری انقلاب خرد ورزی است که خط تولید آن مدیریت است و ابزار گسترش آن هم آموزش است تاب‌آوری خوشبختی جدید است .

تاب آوری توانایی ادامه دادن است تاب آوری برگشت پذیری نیست.تاب آوری مقابله موفق با انواع شوک یا تهدید و بحران است.تاب آوری انقلاب خرد ورزی است که خط تولید آن مدیریت است و ابزار گسترش آن هم آموزش است تاب آوری خوشبختی جدید است .
تاب آوری میتواندحداقل آشفتگی در رویارویی با مقدار معینی از تنش باشد این معنا در پیشگیری و مدیریت مخاطرات یا بازسازی و ترمیم و همچنین در مدیریت بحران شایان توجه است .
تاب آوری ویژگی افراد نیست.
تاب آوری پایداری نیست. عبارت انسان تاب آور ناصواب است تاب آوری بمعنای نبود آسیب نیست اگرچه در بسیاری از متون تاب آوری را در مقابل آسیب پذیری تعریف میکرده اند اما تاب آوری میتواند هم آیند صدمه و آسیب هم باشد.
برخلاف آنچه که در اغلب متون آمده است تاب آوری منبعث از روانشناسی مثبت نیست اما به روانشناسی مثبت راه دارد.

علاقه مندان به تاب آوری میتوانند برای مطالعه بیشتر به رسانه و مرجع تاب آوری کشور به آدرس: www.resiliency.ir مراجعه نمایند.

برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید 

کد خبر 89425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد