برگزاری نشست مشورتی دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی

در راستای نیل به اهداف کمیته مناسب سازی مبلمان و اماکن عمومی ، پنجمین نشست مشورتی دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی هرمزگان با حضور نمایندگان تشکل های مردمی افراد دارای معلولیت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ نشست مشورتی دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی به ریاست سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان و با شرکت نمایندگان تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت و حضور مهدی محمدی معاون توانبخشی بهزیستی ، سیده صدیقه موسوی مسئول دبیرخانه مناسب سازی و محمد باوقار مسئول دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد در محل دفتر معاونت توانبخشی برگزار شد. 
در این نشست که با هدف بررسی  چالش ها و مشکلات موجود در مناسب سازی و دسترس پذیری فضاهای عمومی شهری برگزار شد ، در ابتدا هر یک از نمایندگان تشکل ها به بررسی وضعیت موجود پرداختند.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان نیز در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت همکاری و مشارکت همه جانبه تشکل ها در مسیر ایجاد فضاهای عمومی بدون مانع از همراهی اعضا قدردانی نمود و اظهار داشت: باید از نقطه نظرات و دیدگاه های کارشناسی و اصولی نمایندگان موسسات و مراکزی که به افراد دارای معلولیت خدمت رسانی می کنند در زمینه اجرا و پیگیری مصوبات ستادهای  مناسب سازی استان وشهرستان استفاده شودچرا که آنها بیش از هر فرد دیگری در زمینه امور مربوط به مناسب سازی دغدغه مند هستند تا بتوانند همانند سایر افراد و شهروندان جامعه حق برخورداری و استفاده از امکانات و مبلمان شهری را داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: نگاه ما در حوزه افراد دارای معلولیت نباید نگاه ترحم آمیز باشد چرا که این قشر از جامعه هدف سازمان افرادی توانمند ،با پشتکار و با انگیزه هستند و باید بستر و شرایطی را فراهم سازیم تا افراد دارای معلولیت حضوری پررنگ و چشمگیر در عرصه های مختلف اجتماع داشته باشند .

جهانشاهی در این نشست بر ضرورت پیگیری وضعیت مناسب سازی حمل و نقل شهری تاکید کرد و خواستار همت مضاعف نمایندگان تشکل های افراد دارای معلولیت در همراهی با اقدامات مناسب سازی در سطح استان گردید.

درادامه دستور کارهای جدید دبیرخانه ستاد مناسب سازی به شور گذاشته شد و پیرامون هر دستورکار بحث وتبادل نظر گردید.

برگزاری کارگاه های آموزشی مبتنی بر اصول مناسب سازی ، پیگیری و رصدوضعیت مناسب سازی در هریک از مناطق شهرداری به تفکیک  ، برگزاری نشست های مشورتی قبل از برگزاری ستاد استانی باحضور نمایندگان تشکل های مردم نهاد دارای معلولیت ، استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز خلیج فارس جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص موضوع مناسب سازی از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست مشورتی بود.

کد خبر 89394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد