مدیریت مورد برای نزدیک به ۳۰۰ معتاد بی بضاعت بهزیستی اجرا شد 

معاون امورتوسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای برنامه مدیریت مورد برای نزدیک به ۳۰۰  معتاد بی بضاعت درسطح استان زنجان خبر داد وگفت:  تسهیل توانمندسازی، اسکان موقت، خدمات آموزشی، آموزش مهارت های زندگی سالم، آموزش های شغلی وکسب و کار از جمله خدمات ارائه شده بهزیستی به این افراد است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، شهناز آقاخانی افزود: طرح مدیریت مورد برای معتادین بی بضاعت در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده اجرا می شود و در کنار هر معتاد با توجه به وضعیت روانی، خانوادگی، درمانی مددکارانی به ‌عنوان تسهیل‌گر حضور داشته و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و بازتوانی و ارتقاء سطح کیفیت زندگی آنان   انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: نیازهای این قشر از جامعه متفاوت از سایرین است و به دلیل اینکه عموما افرادی طرد شده و بیگانه از توانمندی‌های خود هستند، برای بهبودی کامل آنها به اقدامات مددکاری اجتماعی و حضور جدی در فضای زندگی  نیاز است.

آقاخانی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین خدماتی که در این مرکز به مددجویان بی خانمان  ارائه می شود، ایجاد سرپناه برای اقامت موقت حداکثر شش ماهه به افراد فاقد  اسکان ،  تا زمانی است که محلی برای زندگی دائمی ییدا کنند. این مرکز محیطی امن و کاملا عاری از مواد است و مطابق دستور العمل تدوین شده مربوط فعالیت می کند.

وی عنوان کرد: افراد پس از سپری کردن دوره توانمندسازی و جامعه پذیری یا به خانواده وصل میشوند و یا در محل جدیدی اسکان می یابند.

این مسئول هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح کیفیت زندگی و جامعه‌پذیری افراد در حال بهبودی، شناسایی نیازها و اولویت‌بندی آنان، بهبود بخشیدن به تداوم مراقبت و درمان و ایجاد محیطی امن حمایت‌کننده از سبک زندگی بدون مواد برای افراد در حال بهبودی و بی‌بضاعت برشمرد.

کد خبر 88968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد