در رسانه | امسال بیش از یک هزار فرصت شغلی برای مددجویان قزوینی ایجاد می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از تعهد ایجاد بیش از یک هزار فرصت شغلی برای مددجویان قزوینی در سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه با مجموعه اقدامات انجام شده در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال بهزیستی استان محقق شد.

علی دهباشی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات بهزیستی استان برای اشتغال‌زایی در سال جاری اظهار کرد: تعهد اشتغال بهزیستی استان برای سال ۱۴۰۲ ایجاد فرصت شغلی برای یک هزار و ۹۲ نفر از مددجویان تحت پوشش می‌باشد که فعالیت‌های لازم در این راستا در حال انجام است.
 
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دفتراشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان طی دو سال گذشته گفت: میزان تعهد اشتغال بهزیستی استان در سال ۱۴۰۰، ایجاد شغل برای ۷۵۳ نفر و برای سال گذشته فراهم سازی فرصت اشتغال برای یک هزار و ۲۵۲ مددجو تحت پوشش بود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته به صورت ۱۰۰ درصد محقق شد.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: میزان اعتبار تخصیص یافته جهت بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی معلولین در سال جاری بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال و رقم تخصیص یافته جهت بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی نیازمندان بالغ بر ۴۷۲ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال می‌باشد.
 
تحقق ۱۰۰درصدی تعهد بهزیستی استان در واگذاری مسکن مددجویان
 
وی در خصوص برنامه‌های حوزه اشتغال بهزیستی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: جذب تسهیلات بانکی جهت اشتغال‌زایی مددجویان، در اولویت قراردادن پرداخت تسهیلات کارفرمایی، پرداخت مشوق‌های حمایتی بیمه سهم خویش‌فرمایی، کارفرمایی و یارانه ارتقاء کارایی معلولان از جمله برنامه‌های حوزه اشتغال برای امسال است.
 
دهباشی‌پور خاطرنشان کرد: پیگیری ماده ۲۴ قانون حمایت از معلولان به منظور اجرایی کردن مشوق برقراری معافیت مالیاتی برای کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را استخدام کرده‌اند از دیگر برنامه‌هایی است که امسال انجام خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: امسال همچنین در تلاش برای توسعه روابط برون‌بخشی و بهره‌مندی از فرصت‌های برون‌سازمانی از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با اصناف، ادارات و دستگاه‌های دولتی و مراکز نوآوری به منظور تسهیل اشتغال گروه‌های هدف خواهیم بود.
 
واگذاری ۳۱۵ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در سال جاری
 
این مسئول در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد دفترتامین و توسعه مسکن مددجویان در سال ۱۴۰۰ گفت: میزان تعهد استان در سال ۱۴۰۰ واگذاری ۳۷۴ واحد مسکونی به مددجویان واحد شرایط بود که با تحقق ۱۰۰ درصدی ۳۷۷ واحد مسکونی به جامعه هدف واگذار شد که میزان اعتبار بلاعوض تخصیص‌یافته به استان قزوین هم ۱۷۶ میلیارد ریال بود.
 
وی در ادامه گفت: میزان تعهد استان در سال گذشته واگذاری ۳۸۷واحد مسکونی بود که با تحقق ۱۰۳ درصدی ۴۰۲ واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شد و در این راستا ۱۳۸ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض تخصیص یافت.
 
دهباشی‌پور میزان تعهد استان برای سال ۱۴۰۲ در حوزه واگذاری مسکن را ۳۱۵ واحد مسکونی عنوان کرد و گفت: بدین منظور فعالیت‌های لازم در حال اقدام بوده و میزان اعتبار بلاعوض تخصیص‌یافته به استان نیز تاکنون ۲۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال است.
 
فعالیت ۲۸۵ مرکز و موسسه غیردولتی در سطح استان
 
وی ابراز کرد: براساس انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان درخصوص تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول فاقد مسکن شهری و روستایی، سهمیه تخصیص داده شده به استان ۵۱ واحد مسکونی شامل ۴۵ واحد مسکونی شهری و ۶ واحد مسکونی روستایی است که پیگیری‌ها جهت اجرایی شدن آن در حال انجام است.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اعلام کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص کمک به احداث یا تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، سهمیه استان از این تفاهم‌نامه ۲۰۰ واحد مسکونی می‌باشد.
 
وی در ادامه گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص تامین مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش در شهرهای هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده و سهمیه استان از این تفاهم‌نامه تامین مسکن برای ۱۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش استان است.
 
رشد ۴۲ درصدی مشارکت‌های مردمی در سال گذشته
 
دهباشی‌پور تعداد مراکز و موسسات غیردولتی فعال در سطح استان را ۲۸۵ مرکز عنوان کرد و گفت: الکترونیکی شدن درخواست‌های مراکز و موسسات غیردولتی در سامانه صدور مجوزها و همچنین نظارت و ارزشیابی موسسات غیردولتی در بستر سامانه از جمله فعالیت‌هایی است که امسال دنبال می‌شود.
 
وی با اشاره به میزان مشارکت‌های مردمی بیان کرد: جمع میزان جلب و جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی مراکز دولتی و موسسات خیریه در سال ۱۴۰۰ مجموعا بیش از ۱۸۷ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال بوده که با افزایش ۴۲ درصدی در سال ۱۴۰۱ به رقمی بالغ بر ۲۶۶ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال رسیده است.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به عملکرد سه ماهه اول دفتر مشارکت‌های مردمی در سال جاری گفت: میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده در مراکز دولتی و موسسات خیریه بیش از ۸۶ میلیارد ریال است.
 
وی خاطرنشان کرد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین و نیکوکاران استان در بخش‌های مختلفی از قبیل خرید، تامین یا تعمیر مسکن مددجویی همچنین اشتغال و توانمندسازی مددجویان، ازدواج و تامین جهیزیه، تامین لوازم خانگی، تهیه سبد معیشتی و مواد غذایی، خرید لوازم بهداشتی، حوزه دارو و درمان و خدمات توانبخشی و تجهیزات پزشکی هزینه می‌شود.
 
دهباشی‌پور در پایان گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۶۹ سری جهیزیه تهیه و در بین نوعروسان تحت پوشش بهزیستی استان توزیع شد.
کد خبر 88908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد