برگزاری جلسه کمیته ملی  بازسازی و بازتوانی کشور

کمیته ملی بازسازی و بازتوانی کشور با موضوع برنامه ملی بازسازی و بازتوانی؛ با حضور نمایندگانی از معاونت مدیریت بحران دستگاه های اجرایی کشور و همچنین معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی،مدیران ستادی و جمعی از کارشناسان استانی بهزیستی ، صبح امروز در ساختمان ستاد بهزیستی کشور تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛مهری سادات موسوی معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این جلسه با ارائه گزارشی از برنامه های بازسازی و بازتوانی و افزایش ظرفیت سازی افراد متأثر از حادثه به معرفی فعالیت های تیم های محب،اورژانس اجتماعی و تیم های مدیریت بحران سازمان بهزیستی که در حوادث و بلایای طبیعی به جامعه هدف بهزیستی خدمت رسانی می کنند،پرداخت.

وی در خصوص تجارب به دست آمده از حضور نیروهای بهزیستی در بحران های مختلف چند سال اخیر و لزوم استفاده از این تجارب در بحران های بعدی تاکید کرد.

همچنین در ادامه این جلسه بر توجه به نیازهای خاص گروه های هدف بهزیستی همچون معلولان با معلولیت های مختلف،سالمندان،کودکان و ..... در بحران ها تأکید شد و مواردی همچون استفاده از نیروهای آموزش دیده برای پیشگیری از معلولیت های احتمالی در بحران ها،توجه به تفاوتهای فردی به خصوص در افراد آسیب دیده ،طراحی پکیج  مقابله با بحران منطبق با نوع معلولیت،اموزش خود مراقبتی به افراد داری معلولیت،مناسب سازی و به سازی مراکز نگهداری، استفاده از اطلاعات زمین شناسی برای بنای مراکز و احداث منازل و...  تأکید شد.

در پایان این جلسه مقرر شد تمامی دستگاه های شرکت کننده با همکاری یکدیگر؛پروتکل داخلی برنامه ملی بازسازی و بازتوانی را در سطح کشور و استان تهیه و ارائه نمایند.

کد خبر 88499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =