مهارت پذیری و حرفه آموزی لازمه جامعه پذیری معلولین است

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: مهارت پذیری و حرفه آموزی از مهمترین نیازهای افراد دارای معلولیت برای جامعه پذیری است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ابهر، شهرام رجبی در بازدید از  مراکز حرفه آموزی و توانبخشی تحت نظارت بهزیستی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه این مراکز به منظور فراهم آوردن مجموعه کاملی از خدمات آموزشی، توانبخشی و حرفه آموزی ای جهت افراد دارای معلولیت ذهنی به صورت روزانه طراحی شده است،  عنوان کرد: بهزیستی بر خدماتی که در مراکز نگهداری و توانبخشی ارائه می‌کند، نظارت دارد.  
وی افزود: هدف اصلی از فعالیت این مراکز  شناسایی و تقویت توانمندیهای افراد کم توان ذهنی و کمک به ارتقای سطح استقلال آنها در زندگی و آماده کردن آنها برای بازار کار با توجه به سطح توانمندیهای آنان است.

رجبی با بیان اینکه در شهرستان ابهر دو مرکز حرفه آموزی و توانبخشی روزانه کم توانان ذهنی بالای ۱۴ سال افق و فرزانگان(دختر و پسر) در حال فعالیت است، یادآور شد: تیم تخصصی این مراکز شامل کاردرمانگر، گفتاردرمانگر، روانشناس بالینی، و کارشناسان آموزشی و هنری است.  
وی خاطرنشان کرد:  آموزش به کم توانان ذهنی در این مرکز برپایه روشهایی است که برای آموزش مهارتهای حرفه ای، تجربه و تدوین شده است.

کد خبر 87689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد