جمع‌آوری و پذیرش بیش از ۵۵۰۰ معتاد متجاهر در مراکز بهزیستی

برآورد این است که ۹ هزار معتاد متجاهر در استان داریم که بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از آن ها در مراکز نگهداری می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان‌رضوی، به نقل از روزنامه خراسان معاون امور پیشگیری بهزیستی استان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که چه تعداد معتاد متجاهر در استان وجود دارد، بیان کرد: برآورد این است که 9 هزار معتاد متجاهر در استان داریم که بیش از 5 هزار و  500 نفر از آن ها در مراکز نگهداری می شوند. در مشهد 15 مرکز و در شهرستان های سبزوار، کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، قوچان و گلبهار 7 مرکز داریم. هم اکنون حدود 4 هزار و 500 نفر در مشهد و بیش از هزار نفر در این مراکز نگهداری می شوند.

غلامحسین دلبری در پاسخ به چگونگی اقدامات در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر بیان کرد: از ابتدای امسال یک طرح نوروزی داشتیم و به دلیل ورود زائران آن را تشدید کردیم که چهره مناسبی در شهر برای زائران امام رضا (ع) داشته باشیم. همچنین امسال علاوه بر درمان با جدیت روی توانمندی و صیانت این افراد تمرکز می کنیم؛ البته در سال گذشته این کار شروع شده است. سال گذشته دو مرکز صیانت و توانمندی برای بانوان در مشهد راه اندازی کردیم. هم اکنون سه مرکز صیانت و توانمندی برای آقایان داریم. از طرفی، ما در زمینه اشتغال این افراد نیز فعالیت داریم، طوری که سال گذشته بیش از 100 میلیارد تومان وام اشتغال به معتادان بهبود یافته ای که یک سال پاکی داشتند و همچنین به کارفرمایانی که این افراد را به کار گرفتند، پرداخت کردیم. امسال تفاهم نامه ای را با مدیرکل شهرک صنعتی و شورای هماهنگی و... در بحث اشتغال و توانمند سازی این افراد منعقد کردیم.

وی با توجه به اهمیت ورود خیران به بحث نگهداری معتادان متجاهر افزود: مشکل عمده ما در زمینه اعتبارات است. ما در صورت وجود اعتبار می توانیم دست کم تا حدود 7 هزار نفر را جمع آوری کنیم. دلبری با اشاره به تعداد معتادان متجاهر تبعه کشورهای خارجی که در مراکز استان نگهداری می شوند، خاطرنشان کرد: بیش از 50 نفر از اتباع در مراکز نگهداری ما هستند که روند طرد آن ها از کشور در حال انجام است. بازه سنی بیشترین افرادی هم که در این مراکز مستقر هستند بین 25 تا 35 سال است. وی در پاسخ به چگونگی نظارت ها بر عملکرد مراکز نگهداری معتادان متجاهر بیان کرد: نظارت ها در حال انجام و مجهز به دوربین مداربسته است. ما هیچ گونه برخورد فیزیکی و... را برنمی تابیم. برابر دستورالعمل با این افراد برخورد می شود. اگر مورد خاصی وجود داشت، به ما اعلام کنند تا با جدیت پیگیری کنیم.

کد خبر 87479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد