در رسانه| هزار و ۲۱۷ زن سرپرست خانوار بهزیستی زنجان از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند هستند

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر یک‌هزار و ۲۱۷ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره کل از خدمات بیمه ای تامین اجتماعی، بیمه روستایی و عشایری بهره مند هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا، نعمت ملکی افزود: هم اکنون پنج هزارو ۴۷۸ پرونده مددکاری در حوزه امور اجتماعی در بهزیستی این استان فعال است.

وی تعداد گروه های همیار زنان این اداره را ۲۱ گروه عنوان کرد و اظهار داشت: طی سه ماهه اول امسال و با اقدامات انجام گرفته ۴۵ خانوار تحت پوشش این اداره کل توانمند شده و به چرخه زندگی بازگشته اند.

این مسوول با بیان اینکه طی سال گذشته ۳۴۶ خانوار تحت پوشش این اداره کل توانمنده شده اند، ادامه داد: این اداره کل حمایت از زنان سرپرست خانوار را جزو برنامه های اولویت دار خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه بهزیستی این استان در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی همواره پیشقدم بوده است، خاطرنشان کرد: مداخلات بهزیستی می تواند در توانمند سازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنها به زندگی سالم نقش مهمی داشته باشد و بسیاری از خشونت های خانگی و آسیب های اجتماعی با مداخله تیم کارشناسی خط ۱۲۳ و خدمات سیار مرتفع می ‌شود.

سرپرست بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: هم اکنون ۱۰ مرکز آسیب های اجتماعی و فوریت های اجتماعی در این استان فعال است و به گروه های هدف خدمات رسانی می کند.

درزمان حاضر ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند که از این تعداد ۱۹ هزار خانوار مستمری دریافت می‌کنند و مابقی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

کد خبر 87132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد