توانمندسازی ساکنین محلات کم برخوردار با بهره گیری از ظرفیت ساکنین

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی، ساکنین محلات بصورت اجتماع محور برای مشکلات محله تصمیم گیری می نمایند و با امکان سنجی، اولویت محله خود در نظر می گیرند و ما در کنار آنها و خادم این عزیزان بوده و آنها را یاری می کنیم تا با بهره گیری از ظرفیت ساکنین محلات و بخش های دولتی، توانمندسازی ساکنین محقق گردد. در واقع ما در این برنامه نماد بارز فعل خواستن در محرومیت زدایی و توسعه پایدار در طرح 2020 را به عینه به چشم می بینم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران در آئین افتتاح نمایشگاه "حرکـت مبـارک 2020 محلـه" در استان مازندران که با حضور دکتر آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی محلات کشور،دکتر حسینی پور استاندار مازندران، دکتر موسوی معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و مسوولین دستگاههای متولی اجرای طرح برگزار شد، گفت: مفتخریم که امروز "حرکت مبارک 2020 محله" در استان مازندران با برگزاری نمایشگاه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات وارد مرحله جدیدی شده است.
وی افزود: بالاترین سعادت در دنیا، توفیق خدمت گذاری به مردم در هر جایگاه، طیف و قشر است و خرسندیم که توفیق ارائه خدمت برای افردی شامل شود که به زحمت کش ترین اقشار و نجیب ترین افراد شهره اند و در نظام جمهوری اسلامی همواره این قشر در پاسداشت نظام و انقلاب پیشتاز بوده اند و در مطالبه گری برای نظام، ایثار و گذشت پیشه کردند و محرومیت ها و محدودیت ها را تاب آوردند و وظیفه ما بعنوان خادمین مردم در بدنه دولت بسیار مهم و سنگین است.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص خدمت به محرومین، تصریح کرد: همانظور که مقام معظم رهبری مدظله العالی تاکید داشتند و فرمودند نظام جمهوری اسلامی نظامی است که باید در زیر سایه امید، هر گونه ناکامی و تلخ کامی از قشرهای محروم را برطرف کند و فاصله بین قشرهای مختلف جامعه کم گردد. بنابراین وظیفه بسیار سنگینی برعهده همه ما گذاشته شده است.
وی ضمن تشریح بعد اجتماعی طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور مناطق کم برخوردار، گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی، ساکنین محلات بصورت اجتماع محور برای مشکلات محله تصمیم گیری می نمایند و با امکان سنجی، اولویت محله خود در نظر می گیرند و ما در کنار آنها و خادم این عزیزان بوده و آنها را یاری می کنیم تا با بهره گیری از ظرفیت ساکنین محلات، توانمندسازی ساکنین محقق گردد. در واقع ما در این برنامه نماد بارز فعل خواستن در محرومیت زدایی و توسعه پایدار در طرح 2020 را به عینه به چشم می بینم.
بریمانی با مهم برشمردن وظایف محوله نهاد های متولی طرح 2020، اظهار داشت: بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی( ره)، سـتاد اجرایی فرمان امام(ره) و هلال احمر در کنار هم با همکاری و همدلی نهاد ها، دستگاهها و معتمدین محلی تلاش می کنند تا اتفاقات خوبی را در این محلات با ارائه کلیه خدمات حمایتی و مددکاری رقم بزنند تا شاهد خودباوری و توانمندسازی ساکنین این محلات باشیم.
دکتر بریمانی با ابراز خرسندی از هم افزایی بین دستگاه های اجرایی متولی سلامت اجتماعی، تصریح کرد: با مدیریت استاندار و همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، اقدامات موثری در طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور صورت گرفته و امیدواریم با حمایت های مکرر دستگاهها، مشکلات و نیاز محلات کم برخوردار و محروم استان مازندران مرتفع گردد.

کد خبر 87087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد