تاثیر برنامه های کاهش آسیب در پیشگیری و کنترل بیماری هپاتیت در بین معتادان متجاهر

معاون پیشگیری و امور اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امسال در حال توافق با تمامی حوزه های فعال در فعالیت های کاهش آسیب ناشی از اعتیاد هستیم تا به صورت مستقیم در بحث هپاتیت وارد شویم، گفت: البته برنامه‌های کاهش آسیب درسالیان گذشته در کنترل و کاهش این بیماری در بین معتادان تزریقی تاثیرگذار بوده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، به نقل از ایلنا،«فرهاد اقطار» معاون پیشگیری و امور اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور درباره اقدامات پیشگیرانه در مراکز کاهش آسیب برای جلوگیری از هپاتیت در معتادان متجاهر و تزریقی گفت: ما در اجرای برنامه‌های کاهش از روز اول قرار بود آسیب‌های ناشی از اعتیاد، اچ آی وی و ... را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در یک دهه گذشته در پی فعالیت‌هایی که سازمان بهزیستی، سازمان زندان‌ها و وزارت بهداشت در این زمینه داشته است توانسته‌ایم در کنترل اچ آی وی موفق باشیم و طبیعتا هپاتیت در این افراد که شامل معتادان تزریقی یا روابط جنسی کنترل نشده است هستند نیز بررسی و کنترل شده است.

معاون پیشگیری و امور اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: امسال در حال توافق با تمامی حوزه های فعال در فعالیت های کاهش آسیب ناشی از اعتیاد هستیم تا به صورت مستقیم در بحث هپاتیت وارد شویم در گذشته ما فقط به موضوع اچ آی وی ورود می‌کردیم و کیت‌های آزمایش ایدز را داشتیم اما در حال حاضر در حال توافق با وزارت بهداشت هستیم تا در بحث کاهش آسیب درخصوص شناسایی افراد مبتلا به هپاتیت وارد شویم.

اقطار خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم به توافقات نهایی برسیم می‌توانیم مانند اچ ای وی با اقداماتی که انجام می‌شود این افراد را شناسایی کرده و برای درمان به وزارت بهداشت معرفی کنیم. البته برنامه‌های کاهش آسیب درسالیان گذشته در کنترل و کاهش این بیماری در بین معتادان تزریقی تاثیرگذار بوده است. اما از امسال می‌خواهیم در این زمینه به صورت مستقل عمل کنیم و شیوه نامه آن به مراکز ارسال و از همین‌رو نیز آموزش‌های لازم به مددکاران چه در تیم‌های سیار و موبایل‌ون‌های ما اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: درمان معتادان مبتلا به اچ آی وی و هپاتیت توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود. و در مجموع موضوع سلامت در حوزه وزارت بهداشت است و ما براساس سیاست‌های آن‌ها پیش می‌رویم. خوشبختانه در این حوزه هم وزارت بهداشت و هم سازمان غذا و دارو و دستگاه‌های بین‌المللی پای کار بوده و کمک‌های خوبی در این زمینه با ما دارند و این نشان می‌دهد که سیاست‌های آن‌ها با سیاست‌های ما هم‌راستا است.

کد خبر 86797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =