برپایی کارگاه آموزشی کشوری ارتقاء طرح سرپرستی مددکاری در برنامه مراقبت از فرزندان در خانواده ویژه سرپرستان مددکاری مراقبت از کودک در خانواده جایگزین

صبح روز دهم مردادماه؛ کارگاه آموزشی کشوری ارتقاء طرح سرپرستی مددکاری در برنامه مراقبت از فرزندان در خانواده ویژه سرپرستان مددکاری مراقبت از کودک در خانواده جایگزین در سالن اجتماعات مهمانسرای المپیک رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ کارگاه آموزشی کشوری ارتقاء طرح سرپرستی مددکاری در برنامه مراقبت از فرزندان در خانواده ویژه سرپرستان مددکاری مراقبت از کودک در خانواده جایگزین صبح روز دهم مردادماه، با حضور سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان، دکتر شبنم میربیگی رئیس گروه مراقبت در خانواده و دکتر مریم بهروزی فر کارشناس مراقبت فرزندان در خانواده جایگزین دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور، آریا طوفانی معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان و سایر کارشناسان و مسئولین بهزیستی به میزبانی اداره کل بهزیستی گیلان در سالن اجتماعات مهمانسرای المپیک رشت برگزار شد.

سیدمهدی خدمت بین دانا در این نشست آموزشی با بیان اینکه در سازمان بهزیستی، مددکار بودن لازمه هر عنوان و مسئولیتی است اظهار داشت: مددکاران همواره در هرجایگاه و موقعیتی به رسالت خود عمل می کنند که این مقوله در سازمان بهزیستی با توجه به گره خوردن وظایف سازمانی با عواطف انسانی از رنگ و بوی خاصی برخوردار است.

وی فعالیت مددکاران اجتماعی را از خدمات تاثیرگذار سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: اصل کار مددکاری بر این است تا آسیب های اجتماعی در جامعه رو به کاهش رود و ما امیدواریم تا روزی فرا رسد که جمعیت فرزندان خانه های شبانه روزی به کمترین حد ممکن برسد و فرزندان در آغوش گرم خانواده ها رشد و تکامل پیدا کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان در پایان با ابراز خورسندی از برپایی کارگاه آموزشی کشوری ارتقاء طرح سرپرستی مددکاری در برنامه مراقبت از فرزندان در خانواده به میزبانی اداره کل بهزیستی استان گیلان خاطر نشان کرد: برپایی چنین کارگاه هایی قطعا در بهبود کیفیت خدمات به مددجویان بهزیستی تاثیرگذار است و امیدواریم با بهره گیری از دانش متخصصین همواره خدمتگزار خوبی برای جامعه هدف بهزیستی باشیم.

همچنین در بخشی دیگر از این کارگاه دکتر روح الله پوراسماعیلی دقایقی را در خصوص مباحث فرهنگی و نحوه چگونگی رفتار با فرزندان به ایراد سخنرانی پرداخت و بر لزوم توجه بیشتر در مبحث مقابله با تهاجم فرهنگی و موضوعات آموزشی در خانه های شبانه روزی تاکید کرد.

گفتنی است در ادامه این کارگاه آموزشی؛ مددکاران به ۵ گروه ۱۰ نفره تقسیم شده و در جهت افزایش دانش مددکاری و اطلاعات سازمانی به بیان مباحث تخصصی و تبادل اطلاعات و تجربیات پرداختند.

کد خبر 86724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد