کاشان| بهزیستی کاشان به پنج‌هزار فرد دارای معلولیت  خدمات ارائه می‌دهد

رئیس اداره بهزیستی کاشان در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان گفت: بهزیستی کاشان به پنج‌هزار فرد دارای معلولیت و یک هزار نفر در واحد امور اجتماعی که شامل زنان بدسرپرست، کودکان آسیب‌دیده، کودکان بی‌سرپرست و کودکان بی‌سرپرست می‌شود، خدمات می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کاشان، ام‌البنین متقی‌نژاد در نشست خبری خود به مناسبت هفته بهزیستی با بیان این مطلب افزود: بر اساس داده‌های سامانه تصمیم، نیاز به آسیب‌شناسی در مورد اینکه چرا با وجود استقبال خانم‌ها از جلسات آموزشی زوجین، بیشترین درخواست طلاق از سوی آنها ثبت می‌شود، احساس می‌شود.

وی در تشریح برخی از دلایل طلاق نیز گفت: خیانت، اعتیاد و بیکاری، عدم مسئولیت‌پذیری، عدم آشنایی به مهارت‌های زندگی زناشویی، چالش‌های مالی و اقتصادی، تفاوت‌های فرهنگی و شخصیت و ازدواج تحمیلی از دلایل طلاق در کاشان بر اساس آمار سامانه تصمیم است.

رئیس اداره بهزیستی کاشان همچنین با انتقاد از عدم کار تیمی در مباحث مشاوره خانواده‌ها گفت: یکی از آسیب‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم روانشناس‌هایی هستند که به‌دنبال بروز کردن آموزش‌های خود در مواجه با مباحث خانواده نبوده‌اند.

متقی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید اضطراب دوران کودکی درمان شود، افزود: طرح غربالگری اضطراب کودکی برای سنین ۵ تا ۶ سال توسط بهزیستی بصورت رایگان انجام می‌شود که برای اجرای آن در مهدهای کودک زیر نظارت آموزش و پرورش باید هفت خوان را بگذرانیم تا مجوزات لازم را بدهند.

متقی‌نژاد درباره آمار تحت پوشش افراد تحت پوشش بهزیستی شهرستان نیز گفت: بهزیستی کاشان به پنج‌هزار فرد دارای معلولیت و یک هزار نفر در واحد امور اجتماعی که شامل زنان بدسرپرست، کودکان آسیب‌دیده، کودکان بی‌سرپرست و کودکان بی‌سرپرست می‌شود، خدمات می‌دهد.

وی با بیان اینکه در پنج مرکز توانبخشی شبانه‌روزی بهزیستی به ۴۴۲ نفر معلول خدمت‌رسانی می‌شود، افزود: به ازای هر مددجو با سرپرست در این مراکز دو میلیون و ۷۰۰هزار تومان و بدون سرپرست سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعتبار تخصیص داده شده است و هزینه بخش قابل توجهی از افراد دارای معلولیت از سوی نیکوکاران هزینه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان با بیان اینکه ۴۲۰ مددجو در مراکز روزانه حضور دارند، ابراز داشت: ۱۰۰ نفر از مددجویان اعصاب و روان نیز از خدمات در منزل بهره‌مند می‌شوند و در مراکز نیز به صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۹۸ نفر پرونده خانواده دو قلو و ۲۵ خانواده سه قلو تحت پوشش بهزیستی شهرستان کاشان است، گفت: یک خانواده چهار قلو نیز تحت پوشش بهزیستی قرار دارد که با کمک خیران یک واحد آپارتمان به این خانواده اختصاص پیدا کرد.

متقی‌نژاد با بیان اینکه دو هزار و ۶۶۰ نفر کمک هزینه نگهداری در منزل می‌گیرند، تصریح کرد: ماهانه بیش از هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک هزینه نگهداری در منزل توسط بهزیستی شهرستان کاشان پرداخت می‌شود.

وی از ۲۵ مورد کمک هزینه کاشت هزینه حلزون در شهرستان کاشان خبر داد و تاکید کرد: ۵۰ نفر دانشجوی معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارد و بیش از ۱۵۰ میلیون تومان نیز هزینه اورتز و پروتز در شهرستان کاشان پرداخت شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با بیان اینکه ۶۴۵ نفر خانم سرپرست خانوار در این شهرستان کاشان داریم، افزود: در مجموع جمعیت این نوع خانواده‌ها به یک هزار و ۷۵۱ نفر می‌رسد.

وی ضمن اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی در شهرستان کاشان ابراز داشت: یک هزار و ۱۹۶ مورد خدمت توسط اورژانس اجتماعی شهرستان کاشان ارائه شده است و در حوزه خانواده بیشترین خدمت را به خانواده‌های نیازمند ارائه داده است.

رئیس اداره بهزیستی کاشان با بیان اینکه بیش از ۶۸ میلیارد تومان ارائه تسهیلات اشتغال داشتیم گفت: ۷۳۲ نفر ویژه دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند و اشتغال ۷۳۲ نفر نیز با پرداخت این تسهیلات فراهم شد و در این راستا ۴۵۴ وام در حوزه معلولیت‌ها و در مجموع ۳۹ میلیارد تومان، امور اجتماعی ۱۳۶ مورد و در مجموع بیش از ۱۱ میلیارد تومان و معتادان ۱۴۲ مورد و در مجموع بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

متقی نژاد با اشاره به اینکه بهزیستی کاشان بیش از ۱۸۷ میلیون تومان کمک نقدی داشته است، تصریح کرد: بیش از ۱۱۳ میلیون تومان کمک نقدی و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌ هزینه خدماتی در بخش دولتی داشتیم و در بخش خصوصی نیز حدود یک میلیارد تومان کمک هزینه نقدی، حدود ۸۰۰ میلیون تومان مشارکت غیرنقدی و ۱۹ میلیون تومان نیز مشارکت خدماتی داشتیم.

بهزیستی کاشان به پنج‌هزار فرد دارای معلولیت  خدمات ارائه می‌دهد

کد خبر 85896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد