در رسانه| افتتاح ۱۲ طرح اشتغال‌زایی در زنجان

سرپرست بهزیستی استان زنجان، با اشاره به بهره برداری از طرح‌های مختلف در هفته بهزیستی، خبر از افتتاح ۱۲طرح اشتغالزایی در استان را داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، نعمت ملکی امروز در جمع خبرنگاران، به مناسبت هفته بهزیستی، با شعار «برای مردم برای به زیستن» با تشریح گزارش عملکرد یک ساله این مجموعه، اظهار داشت: در هفته بهزیستی نمایشگاه توانمندی‌های جامعه هدف بهزیستی، ۲۳ واحد مسکونی و ۱۲ طرح اشتغال‌زایی، مرکز مشاوره شهرستان‌های زنجان، ابهر و ۲ گروه همیار زنان سرپرست خانوار خرمدره به بهره‌برداری می‌رسد.
سرپرست بهزیستی استان، با بیان اینکه ۸ درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد بیش از ۳۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان است، ادامه داد: بالغ بر ۱۹هزار خانواده مستمری بگیر بهزیستی استان هستند که ۶۴ درصد را شامل می‌شود.
وی، با اشاره به حوزه‌های مشارکت‌های مردمی و همکاری با بهزیستی، تصریح کرد: در سالجاری ۲۳ واحد مسکونی به کمک خیرین استان به متقاضیان مسکن تحت پوشش بهزیستی واگذار می‌شود.
 سرپرست بهزیستی استان، با بیان اهمیت اشتغال‌زایی برای توانمند سازی افراد تحت پوشش، افزود: در راستای حفظ و صیانت از اشتغالزایی سهم بیمه کارفرمایی برای معلولین پرداخت می شود.
ملکی، در راستای توانمند سازی معلولین پرداخت مالیاتی را برای کارفرمایان مهم ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته برای ۱۴۶نفر اشتغالزایی شده است.
وی، جبران کارآیی معلولین را ۴۰ نفر با مبلغ پرداختی بیش از ۹۰۰ میلیون تومان ترمیم حقوق عنوان کرد و گفت: شدت معلولیت معلولین در این زمینه حائز اهمیت است.
سرپرست بهزیستی استان، با اشاره به ثبت اطلاعات معلولین در سامانه ارمغان، افزود: افراد متقاضی دارای توانمندی  ۱۸ تا ۶۰ سال می توانند از وام اشتغال‌زایی بهره‌مند شوند.
وی، به بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت:  ۷۴ موسسه غیر دولتی و ۱۳۹مرکز دولتی وابسته به بهزیستی در استان فعالیت می‌کنند.
 به گفته ملکی در حال حاضر ۳۷ مرکز مثبت زندگی در محلات زنجان در حال فعالیت است، میزان مشارکت‌های مردمی در سالجاری بیش از ۲ میلیارد تومان بوده که در حوزه‌های مختلف به مدد جویان کمک شده است.
سرپرست بهزیستی استان، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی بهزیستی در سطح کشور و استان، ادامه داد: غربالگری شنوایی، تنبلی چشم، آگاه‌سازی زنان سرپرست خانوار و فرزندان، برنامه آگاه‌سازی و پیش‌گیری از معلولیت‌ها در دوران سالمندی و پیش‌گیری از معلولیت‌ها برای بهره‌مندی از مشاروه ژنیتیکی را مهم است.
این مسئول در استان، با شاره به فعالیت ۳۰ مرکز مشاوره در استان در حوزه های مختلف، افزود: بیش از ۴ هزار و ۵۶ نفر مشاوره دولتی و غیر دولتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر بوده است.
وی، با بیان اینکه آموزش‌های پیش از ازدواج از جمله اهداف بهزیستی بوده است، گفت: بالغ بر ۸۴۰ نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.
ملکی، با بیان اینکه در شهرستان‌های استان سامانه طلاق فعال است، ادامه داد: در سال‌جاری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر فرد دارای سو مصرف مواد خدمات ارائه شده است.
وی، با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۸۰ نفر در طرح توانمند سازی و جامعه پذیری معتادین بی بضاعت شرکت داشتند، گفت: ۷۶۷ نفر مدد جو در مراکز شبانه تحت پوشش بهزیستی هستند.
به گفته سرپرست بهزیستی استان، سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان بیش از ۵۰ میلیون است، و وام پرداختی تسهیلات به شرط اشتغالزایی و جذب مدد جویان توسط کارفرمایان، به مبلغ ۲۰۰ میلیون برآورد شده است.

کد خبر 84071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد