در رسانه| اعتبارات دولتی برای ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی ناچیز است

مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت: اعتبارات دولتی برای ارائه خدمات مطلوب به مددجویان بهزیستی در قالب گروه‌های مختلف بسیار ناچیز است.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی به نقل از ایرنا، ناصر چاوشی روز چهارشنبه به‌مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس و با توجه به وجود یکهزار و ۸۹ مرکز و موسسه خصوصی در استان، بیشترین کمک و بار بر دوش مردم و خیران است.

وی با دعوت از مردم نیکوکار استان برای یاریگری مددجویان و نیازمندان زیرپوشش بهزیستی گفت: کمکهای نقدی به این نهاد، مشمول معافیتهای مالیاتی می شود و در این راستا از فعالان اقتصادی و افراد توانمند استان دعوت می‌شود که بهزیستی را بیش از پیش یاری کنند.

مدیرکل بهزیستی اصفهان افزود: در مراکز غیردولتی زیر پوشش بهزیستی علاوه بر ارائه خدمات توانبخشی و نگهداری از سالمندان، کودکان و دیگر مددجویان زیرپوشش، موضوع اشتغال و مسکن مددجویان نیز پیگیری می شود.

به گفته وی در سال گذشته ۹ هزار و ۴۳۹ فعالیت در زمینه اشتغالزایی و ارتقای کارآیی برای مددجویان زیرپوشش صورت گرفت که از جمله آن می توان به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در قالب خویش فرما و کارفرما به هر نفر از واجدان شرایط تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان اشاره کرد.

چاوشی افزود: در حوزه مسکن نیز سال گذشته یکهزار و ۱۰۴ خدمات به مددجویان ارائه شد که از آن جمله واگذاری ۷۰۱ مورد واحد مسکونی به تعدادی از مددجویان واجد شرایط و همچنین پرداخت کمک هزینه اجاره به بخش دیگری از آنها بوده است.

وی با اشاره به حوزه فعالیت بهزیستی در چهار بخش شامل پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی و جذب مشارکتهای مردمی گفت: در حوزه توانبخشی به ۱۰۸ هزار مددجو با ترکیب چند معلولیتی در بخشهای اعصاب و روان، جسمی-حرکتی، نابینایان، ناشنوایان و دیگر معلولیتها خدمات ارائه می شود.

وی به وجود ۶۶ مرکز شبانه روزی توانبخشی برای نگهداری از سالمندان، بیماران اعصاب و روان و معلولان ذهنی در استان اشاره کرد که به بالغ بر چهار هزار و ۳۶۲ نفر از در این مراکز نگهداری می شوند.

مدیر کل بهزیستی اصفهان افزود: در مجموع در ۲۴۲ مرکز ارائه خدمات بهزیستی ۱۱ هزار و ۴۰۳ نفر خدمات توانبخشی شبانه‌روزی، روزانه و مراقبت در منزل را دریافت می کنند.

وی یادآور شد: در حوزه اجتماعی به ۴۵۰ فرزند در ۴۰ خانه کودک و نوجوان، ۵۲ کودک در شیرخوارگاه، و حدود ۹ هزار زن سرپرست خانوار خدمات ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۷ فرزند خوانده به متقاضیان واگذار شد گفت: در زمان حاضر حدود سه هزار نفر در نوبت واگذاری فرزند خوانده قرار دارند.

چاووشی با توجه به آمار بالای ناباروری در جامعه از افرادی که تصمیم به سقط جنین دارند خواست تا با ارتباط گیری با بهزیستی شرایط بهتری را برای نوزاد خود با واگذاری آن به خانواده های متقاضی فرزندخوانده فراهم کنند.

از ۲۴ تا ۳۰ تیر به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

کد خبر 84030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد