حمایت بهزیستی از بهبود یافتگان اعتیاد 

سرپرست بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت تنها مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی معتادان بهبودیافته(ویژه مردان) گفت: ۲۰ نفر از معتادان بهبودیافته فاقد سرپناه از کلیه خدمات مربوط به اقامت شبانه اعم از اسکان مناسب، خدمات بهداشتی، پوشاک و  غذا و آموزش مهارت های کسب و کار بهره مند هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان  نعمت ملکی سن پذیرش در این مرکز را ۱۸ تا ۶۰ سال عنوان کرد و افزود: این مرکز، مرکزی است برای استفاده افرادی که برنامه درمان مواد اعتیادآور را به اتمام رسانده  و نیاز به مکانی دارند که به صورت شبانه روزی در آن اقامت داشته و از خدمات مرکز استفاده کنند تا  بتوانند حداکثر  در مدت یکسال شغل و محل زندگی دائمی برای خود فراهم نمایند.

وی در خصوص شرایط پذیرش در مرکز مداخلات اجتماعی بعد از درمان اعتیاد علاوه بر پذیرش داوطلبانه، پاکی از هر گونه اعتیاد و نداشتن سرپناه شبانه تصریح کرد: پذیرش معتادان بهبودیافته صرفا از طریق مدیریت مورد امکان پذیر است.

این مسئول ایجاد محیطی امن، حمایت گر و عاری از مواد  برای بهبودیافتگان بی خانمان، بازگشت به جامعه از طریق آموزش مهارت های شغلی جهت یافتن فرصت های درآمدزایی و یا تهیه سرپناه، افزایش دسترسی به خدمات حمایتی پس از درمان، آماده ساختن خانواده جهت پذیرش فرد بهبودیافته را از مهمترین اهداف تاسیس و راه اندازی مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی معتادان بهبودیافته برشمرد.

ملکی در خصوص شرایط ترخیص بهبودیافتگان یادآور شد: اقامت در مرکز  اجباری نبوده و افراد می توانند در هر زمان که تمایل دارند  با رعایت شرایطی چون کسب استقلال شغلی و درآمد مکفی، تهیه سرپناه و یا محل اسکان مناسب  نسبت به ترک مرکز اقدام نمایند.

کد خبر 83303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد