حدود هشت هزار کودک بالای ۳ سال در بهزیستی نگهداری می‌شوند

طرح بهسرا اولین شیرخوارگاه بدون فرزند در ایران، تحولی نوین در حوزه تکریم، واگذاری و ساماندهی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست با حضور سردار محمدی، جانشین معاونت اجرایی ریاست جمهوری،  سیدعلی کاظمی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک، مهری سادات موسوی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، سیدامیر مرتضوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، دکتر مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، فرج الله شوشتری، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان رضوی، نیره عابدین زاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ و سرپرست مجتمع شوق زندگی مشهد، شیوا خوش نسب،  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و خانواده‌های فرزندپذیر در سالن همایش های موسسه خیریه توانبخشی دختران بی‌سرپرست و کم‌توان ذهنی فتح المبین(همدم) مشهد، افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح این طرح گفت: خوشبختانه اتفاق مبارکی افتاده که می‌تواند فتح بابی و آغاز بسیار خوبی برای حل بسیاری از مشکلاتی باشد که سال‌ها است بهزیستی با آنها دست به گریبان بوده و نمی‌توانست چاره‌ای برای آن بیاید. در طرح بهسرا تعاملات خوب و تنگاتنگی بین بهزیستی و قوه قضاییه اتفاق افتاده که ثمرات و برکات بسیاری را ایجاد کرده است. یقین دارم که با اجرای این طرح در بازه زمانی بسیار کوتاه شاهد برطرف شدن بسیاری از آسیب‌ها در حوزه کودکان خواهیم بود.

مهری سادات موسوی افزود: در بهزیستی همواره به‌دنبال ارتقای وضعیت، کیفیت و بهره‌مندی از نیروهای متخصص و زبده در مراکز هستیم ولیکن در عین‌حال همواره شعار ما این است که "بهترین مرکز نگهداری بهزیستی باز هم در مقایسه با یک خانواده سطح متوسط در جامعه، می‌تواند بدترین مرکز باشد". در هر مرکز نیازهای فرزندان از طریق مربیان رفع می‌شود درحالیکه در وهله اول کودک بایستی از آغوش گرم خانواده بهره‌مند شود و نیازهایش در بستر خانواده رفع و رجوع گردد. نگهداری کودک در خانواده باعث آموزش نقش‌های اعضای خانواده وکارکردهای اجتماعی آنها، ایجاد دلبستگی ایمن، ایجاد اعتماد به نفس، وجود الگوی ثابت تربیتی وعدم درگیر شدن با الگوهای متفاوت رفتاری به‌دلیل تغییر  مربیان در مراکز خواهد بود.

حدود هشت هزار کودک بالای ۳ سال در بهزیستی نگهداری می‌شوند

وی ضمن تاکید بر اینکه بخش زیادی از خانواده‌ها در امر فرزندخواندگی تمایل به برعهده گرفتن سرپرستی کودکان زیر سه سال را دارند، گفت: حدود هشت هزار کودک بالای ۳ سال در بهزیستی نگهداری می‌شوند. از طریق به‌کارگیری طرح فرزندپذیری میهمان باید تلاش کنیم که این کودکان نیز بتوانند از آغوش گرم خانواده بهره‌مند شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور افزود: بسیار خرسندیم که کنار هم قرار گرفتن قوه قضاییه و بهزیستی توانسته اتفاق مبارکی را برای کودکان این مرز وبوم رقم بزند. امیدوارم این همکاری با بقیه دستگاه‌ها نیز در کشور رخ دهد و جامعه هدف ما از برکات آن بهره‌مند شوند. ما در بهزیستی از هر پیشنهاد و ایده خلاقانه در حوزه فرزندپذیری از سوی تمامی افراد دغدغه‌مند در هر حوزه‌ای بسیار استقبال می‌کنیم.

کد خبر 83016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد