سن مصرف مواد مخدر صنعتی در اصفهان رو به کاهش است

سرپرست پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان از کاهش سن مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی در این منطقه خبر داد و گفت : سن مصرف این نوع مواد به زیر ۱۸ سال رسیده است.

سمیه کریمی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: پذیرش (نفرخدمت) درمان اعتیاد درمراکز زنان بهزیستی سال گذشته در استان اصفهان رشد زیادی داشت و خدمت افزون‌تری در این خصوص ارائه شده است، چنانچه پژوهش‌های مراکز درمانی زیر نظر بهزیستی نیز موید این است که استفاده از سیگار در سن کم، خطر ابتلا مواد مخدر در نوجوانان و جوانان را افزایش داده است.

سرپرست پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: علاوه بر این در آرایشگاه‌ها و نیز باشگاه‌های ورزشی فعالیت‌هایی از نوع خدمات لاغری و تجویز قرص لاغری و همچنین استفاده از وسایل تیز و برنده برای امور زیبایی و خطر ابتلا به بیماری واگیردار بیشتر شده است.
وی ادامه داد:به عنوان مثال هاشور ابرو و تتوهای ابرو و بدن و زخم ناشی از آن احتمال نفوذ برخی بیماری ها را بیشتر کرده است.
سرپرست پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان از رونمایی نمایشگاه مجازی “سای آپ ویژه” پیشگیری از اعتیاد توسط بهزیستی استان اصفهان خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن مشکلات یاد شده” نرم افزار کاربردی سایه”، تولید شده در مرکز تولید محتوای معاونت پیشگیری با هدف آگاه سازی و ارائه خدمات پیشگیرانه به جامعه هدف در هفته مبارزه با مواد مخدر رونمایی شد.

کریمی بیان داشت: تمامی خدمات ارائه شده در این نرم افزار برای گوشی همراه به‌صورت وب آپ طراحی شده و استفاده آن برای عموم آزاد و رایگان است.

وی مهمترین امکانات این نرم افزار را نمایشگاه مجازی پیشگیری از اعتیاد، برگزاری مسابقه (جایزه)، پیام‌های پیشگیری از اعتیاد، درخواست مدرس آموزشی و مشاوره تلفنی عنوان کرد و گفت: نصب این اپلیکیشن از طریق نشانی آپ سایه نمایشگاه مجازی به آدرس https://sayehapp.ir میسر است.

وی همچنین از افتتاح ۲ مرکزسیار به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی در منطقه “حصه” و دیگری یک مرکز کشوری در روستای “مهرنجان فلاورجان” از محل اعتبارات سازمان ملل متحد(UN) خبرداد.

کریمی بیان داشت:در این مراکز آسیب‌های ناشی از افراد بی خانمان، کارتن خواب و بیغوله نشین معتاد بررسی و خدماتی از قبیل مصرف غذای گرم، آب، چای، نظافت و لوازم بهداشتی ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، هفته “مبارزه با مواد مخدر” ۳۰ خرداد ماه تا پنج تیر ماه امسال با شعار “اهتمام ملی در انگ زدایی از بیماری اعتیاد، رفع تبعیض و تقویت” برگزار شد

کد خبر 83014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد