نشست هم اندیشی بهزیستی و شهرداری اهواز با موضوع مناسب سازی حمل و نقل شهری برگزار شد

ظهر امروز نشست هم اندیشی در خصوص دسترس پذیر نمودن حمل و نقل شهری برای افراد دارای معلولیت با حضور مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان ، معاون و کارشناس حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز ، کارشناسان مناسب سازی بهزیستی استان و شهرستان اهواز و رئیس انجمن جامعه معلولان استان در اداره کل بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان ،مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه پیگیری مطالبات به حق معلولان اولویت کاری بهزیستی است،گفت:مناسب سازی محیط تردد افراد دارای معلولیت و دسترس پدیر نمودن حمل ونقل عمومی برای این عزیزان یکی از دغدغه های اصلی و مطالبه جدی بهزیستی و جامعه بزرگ معلولان است.

کریمیان افزود:در قانون، مناسب سازی حمل و نقل عمومی الزام شده به نحوی که کلیه محیط های شهری باید برای عموم مناسب سازی و دسترس پذیر شود تا افراد دارای معلولیت و شرایط خاص بتوانند همچون افراد عادی در جامعه تردد کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز نیز ضمن استقبال از استمرار هدفمند این نشستها بیان کرد:شهرداری اهواز مناسب سازی و نوسازی وسایل نقلیه عمومی را در دستور کار دارد.

حجت الله سلیمانی با بیان اینکه کارهای زیر ساختی در حوزه حمل و نقل در حال انجام است، افزود: تامین خودرو ون مناسب سازی شده ومناسب سازی گذر گاههای عابر پیاده و همچنین پروژه "کارت پارک ویژه " در دست اقدام است که به زودی فعال خواهد شد.

در ادامه معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان ضمن بیان مفاد ۶گانه ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ،گفت:شهرداری‏ها مکلفند صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان‏ها و اماکن با کاربری عمومی از جمله مجتمع‏های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی را به رعایت ضوابط و استانداردهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اصلاحات پس از آن در مورد دسترس‏پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری، مشروط کنند.

غلامعلی جعفری افزود: نصب چراغهای ویژه نابینایان جهت عبور از عرض خیابان،مناسب سازی کلیه پایانه های درون و برون شهری و تامین حمل و نقل مناسب و ناوگان های هوایی ،دریایی و زمینی از مفاد قانونی حمایت از افراد دارای معلولیت است.

کاظم راد رئیس انجمن جامعه معلولان استان نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و تشریح مشکلات جامعه معلولان بر تعیین محل و نصب تابلوهای پارک ویژه خودرو افراد دارای معلولیت در سطح شهر و پارکینگهای ویژه این افراد تاکید کرد.

کد خبر 82789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد