اجرای طرح آگاه‌سازی مهارت‌های گفت‌وگو در سراسر کشور

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: این دفتر با هدف مهارت افزایی و توانمندسازی اجتماعی افراد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز و آسیب‌رسان در مواجهه با موقعیت‌های پر استرس و آسیب زا طرح آگاه‌سازی مهارت‌های گفت‌وگو را امسال در سراسر کشور اجرا خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از ایرنا، آرزو ذکایی فر افزود: در این طرح که با کمک گروه‌های علمی و خبرگانی در همه استانها که از سال گذشته شکل گرفته براساس بسته آموزشی تدوین شده و آموزشگران استانی ابتدا گروه ها یا محیط های در معرض خطر و نیازمند شناسایی و تحت آموزش و پیگیری بعد از آن قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: امید است که با اجرای برنامه های مشابه که به تقویت عوامل محافظ در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک می کند شاهد اثربخشی مناسب در افراد و تغییر رفتار و نگرش و در نتیجه روند کاهشی برخی آسیب های اجتماعی باشیم.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: یکی از موضوعاتی که همواره شاهد آن بوده ایم وجود تعارضات و تنش های خانوادگی، مجادله های بین فردی، تنش‌های کلامی بین افراد و در جامعه، عدم ارتباط سالم و موثر اجتماعی، شکاف بین نسلی و شکل گیری روابط کلامی تنش زا و عدم درک متقابل است.

ذکایی فر اظهار داشت: یکی از مهارت های مهم به ویژه در زمانی که انسان نیاز به درک دنیای درون توسط دیگران دارد و همچنین باعث دریافت کمک های فکری و عملی توسط دیگران به ویژه در مواقع بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌شود، مهارت های گفت‌وگو است.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوی صحیح و سازنده خود یه هنر است که بسیاری فاقد آن هستند، افزود: انسان موجودی اجتماعی آفریده شده و گفت‌وگو در ذات انسان است و به کمک آن می‌تواند علاوه بر تعامل سازنده و کارآمد در شرایط بحرانی و استرس زا نیز کمک مناسب را دریافت کند.

کد خبر 82604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =