تعامل بیشتر بهزیستی و دستگاه قضایی زمینه خدمات دهی بهتر را فراهم می کند

ارائه طریق، همراهی و راهنمایی دستگاه قضایی در فرایند انجام کار، راهگشای بهزیستی در ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف می باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی چهارمحال و بختیاری، مدیر کل بهزیستی استان در نشست با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن متنوع برشمردن فعالیتهای بهزیستی، گفت: یکصدو پنجاه و هشت فعالیت خاص با حجم کار متفاوت در بهزیستی برای جامعه هدف ارائه می شود که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری بهزیستی مسئول کمک به جامعه هدف فقط بهزیستی نیست و نیاز به کمک و همکاری سایر دستگاهها و مردم دارد.

نصیری افزود:  بهزیستی در سه حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری با دادگستری در ارتباط می باشد ولی بیشترین حوزه کاری و تعامل را در خصوص پذیرش افراد در مراکز و همچنین موارد مربوط به اورژانس اجتماعی، امور شبه خانواده و فرزندخواندگی داریم.

مدیرکل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: همکاری‌های خوب دادگستری در پیشبرد اهداف بهزیستی، ارتقاء برنامه‌های بهزیستی را به همراه داشته و امیدوار هستیم  بتوان با گسترش تعاملات و همکاری های مشترک زمینه  افزایش سطح کیفی خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت، محرومین، آسیب دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب را فراهم نمود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با اشاره به سیاستهای دستگاه قضا گفت: سیاستهای عملیاتی در راستای سند تحول، برنامه ریزی و تبیین شده است که ماحصل این برنامه ها تقویت کارآمدی قوه قضائیه، عدالت گستری و امیدآفرینی در جامعه است.

صالحی افزود: حوزه بهزیستی، حوزه خاصی است و اجرای برنامه در حوزه مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی نیاز به تعامل با سایر دستگاهها به ویژه شهرداری دارد و اثرات این تعامل قطعا به ارتقاء سلامت و رفاه اجتماعی جامعه منجر خواهد شد.

دادستان مرکز استان اظهار داشت:  یکی از اقدامات مفیدی که می تواند در جهت کاهش آسیبها، مدیریت سلامت اجتماعی و جلوگیری از جرایم خرد موثر باشد، راه اندازی مرکز ماده ۱۶ و جمع‌آوری معتادان متجاهر و نگهداری از آنان در کنار برنامه ریزی برای بازگشت پایدار آنان به جامعه است که برای تحقق این برنامه همکاری سایر دستگاههای ذیربط نقش به سزایی در اثر بخشی این اقدام خواهد داشت.

در این نشست معاونین توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری  بهزیستی نیز مشکلات و مسائل موجود در ساماندهی معلولین و معتادین متجاهر در مراکز  را بیان کردند.

کد خبر 82225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد