تنها فرزند پسر سالم در خانواده های دارای فرزند معلول شدید از خدمت سربازی معاف می شود

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تنها فرزند پسر سالم در خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین الملل به نقل از ایرنا سازمان وظیفه عمومی فراجا، در اطلاعیه ای  آورده است: در راستای حمایت از خانواده‌های دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت تنها فرزند پسر سالم خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید، به ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد.

در ماده ۶ قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از فرزندان پسر به‌واسطه معلولیت پدر یا مادر و یا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند که معافیت یادشده نیز به این ماده افزوده شده و واجدین شرایط می‌توانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) محل سکونت برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: به عنوان مثال، در خانواده دارای یک فرزند پسر سالم و یک فرزند معلول، در صورت تایید معلولیت شدید فرزند از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی، تنها فرزند پسر سالم خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شود.

در این اطلاعیه آمده است: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir یا کانال سازمان در پیام‌رسان‌های داخلی(سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند

کد خبر 81860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد