تذکر معاون استاندار ایلام به دستگاه هایی که در زمینه مناسب سازی کوتاهی می کنند

معاون عمرانی استاندار ایلام به دستگاه ها و فرمانداریهایی که در زمینه مناسب سازی اماکن عمومی کوتاهی دارند تذکر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، "سعید هژبری" عصر امروز سه شنبه در نخستین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی و شورای سالمندان استان در سال جاری گفت: مناسب سازی حق همه افراد دارای معلولیت، سالمندان، کودکان، زنان باردار و غیره است.

وی با اشاره به روند پیری جمعیت در آینده گفت: اگرچه امکانات باید برای سالمندان آینده فراهم شود ولی در وضع موجود هنوز تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

وی بیان کرد: مسئولانی که در اجرای قوانین مرتبط با مناسب سازی کوتاهی کنند در واقع قانون را رعایت نکرده و تخلف کرده اند.

معاون عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: مصوبات هر نشست چنانچه از سوی دستگاه های عضو اجرا نشود در ارزشیابی مدیران مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تعیین ایوان به عنوان شهر بدون‌ مانع و محیط دوستدار سالمند خواستار همکاری مضاعف شهرداری های سایر شهرستانهای استان برای مناسب سازی فضاهای عمومی شد.

وی همچنین بر بررسی وضعیت مناسب سازی مساجد سراسر استان بویژه بین راهی و در مسیر تردد زائران تاکید کرد.

هژبری با توجه به اهمیت مقوله مناسب سازی و مساله سالمندان کاهش فاصله زمانی نشست‌های مناسب سازی از فصلی به دو ماه یکبار یا ۵۵روز یکبار را پیشنهاد داد.


وی بر اولویت تامین اعتبار برای دستگاه هایی که مناسب سازی انجام نداده اند، تعیین زمان برای اجرای مصوبات جلسات مناسب سازی و شورای سالمندان، ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به شهرداری ها، اعمال مناسب سازی در طرح های عمرانی، اختصاص یک پارک مناسب سازی شده در هر شهرستان ویژه سالمندان، انتخاب یک مشاور معلول توسط فرمانداران هر شهرستان، مناسب سازی یکدستگاه اتوبوس بین شهری برای تردد معلولان و سالمندان و... تاکید کرد.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست از عدم همکاری برخی دستگاه ها در اجرای روند مصوبات این نشست گلایه کرد.

"حسین نورعلیوند" با اشاره به اینکه همه افراد دارای معلولیت مادرزادی دچار نقص عضو نشده، افزود: معلولیت در کمین همه افراد قرار داشته و ممکن است بر اثر حوادث دچار معلولیت شویم.

وی بیان کرد: علاوه بر افراد دارای معلولیت زنان باردار، کودکان و سالمندان نیز به فضاهای مناسب سازی نیاز داشته ولی متاسفانه در برخی دستگاه ها این مهم کوتاهی شده و در اولویت قرار ندارد.

مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه هنوز جلسات شورای برنامه ریزی استان تشکیل نشده ادارات و فرمانداری‌ها اعتبار مناسب سازی را برای ساختمان‌های اداری از محل تملک دارایی ها مد نظر قرار دهند.


وی بر ضرورت مناسب سازی مجتمع ها و مساجد بین راهی، همکاری شهرداری ها برای رعایت ضوابط مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و همچنین ایاب و ذهاب رایگان درون شهری برای افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان، رعایت مقررات مناسب سازی در طرح های نهضت ملی مسکن از سوی دستگاه های ذیربط، نظارت دستگاه های مربوطه بر فعالیت مراکز بخش‌های غیر دولتی نظیر دفاتر پیشخوان، قضایی، اسناد رسمی و... تاکید کرد.

نورعلیوند همچنین با اشاره به روند پیری جمعیت در کشور و به تبع این استان گفت: در هر شهرستان یک محیط دوستار سالمند باید وجود داشته باشد.

وی از شهرداری ایلام بابت ایجاد خط ویژه تردد نابینایان در خیابان پاسداران مرکز استان تقدیر کرد.

کد خبر 81801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد