افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری و یارانه مراکز غیر دولتی در سال ۱۴۰۲

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۴۰ درصدی تعرفه های حق پرستاری و کمک هزینه ارائه خدمات توانبخشی در مراکز غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، فاطمه عباسی با اعلام این خبر گفت: پیرو ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۲ کشور به وزارتخانه ها و سازمان های دولتی، این معاونت براساس تبصره یک ماده ۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت با تشکیل جلسه ای با حضور نمایندگان انجمن عالی مراکز غیردولتی، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دفاتر تخصصی سازمان بهزیستی اقدام به تعیین میزان کمک هزینه یارانه مراکز غیردولتی اعم از مراکز مراقبتی، مراکز روزانه، خانه های حمایتی، حق پرستاری، ویزیت و مراقبت در منزل و حق پرستاری با سقف افزایش ۴۰ درصد از تاریخ اول فروردین سال جاری با توافق تمام اعضاء کرد.

وی افزود: با توجه به دستور مؤکد معاون اول رئیس جمهور در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در تاریخ فروردین ماه سال جاری مبنی بر تسریع در اجرای حکم تبصره ۱ ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولان(مصوب ۱۳۹۶) تا پایان اردیبهشت ماه، پیش نویس تصویب نامه با قید دو فوریت در تاریخ اول خرداد ماه امسال توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیر مراحل قانونی تصویب قرار گرفت و در جلسه ۱۰ خرداد ماه سال جاری هیئت وزیران تصویب شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس این تصویب نامه افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بهره مند می شوند.

عباسی افزود: به ازای هر توانخواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی، بر اساس درجه ارزشیابی مرکز، ماهانه معادل سه میلیون ۷۸۰ هزار تا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای گروه هدف دارای خانواده، چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان برای افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست از سوی سازمان بهزیستی به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود.

وی همچنین در خصوص مراکز روزانه گفت: هر توانخواه نیازمند در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معادل دو میلیون و ۲۷۰ هزار تا دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و فرد دارای اختلال طیف اتیسم در مراکز روزانه از کمک هزینه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بهره مند خواهند شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای افراد بهره مند از خدمات تخصصی توانبخشی در منزل، کمک هزینه به مبلغ یک میلیون ۲۲ هزار تومان و برای افراد برخوردار از خدمات مراقبت در منزل، کمک هزینه به مبلغ دو میلیون ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

عباسی گفت: با اهتمام دولت مردمی در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار شاهد تصویب کمک هزینه و پرداخت براساس مصوبه جدید در ماه سوم سال خواهیم بود.

کد خبر 81774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =