بازدید دادستان از شیرخوارگاه و خانه نوباوگان تبریز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از مجموعه شیرخوارگاه و خانه نوباوگان تبریز بازدید و با مربیان و کارکنان این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

محبوب علیلو دادستان عمومی تبریز، در این بازدید با بیان اینکه مجموعه دادستانی، در کنار مجموعه بهزیستی قرار دارد و حمایت و پیگیری امور افراد بی سرپرست و بدسرپرست را در اولویت های کاری می داند، اظهار داشت: وظیفه داریم براساس وظایف ذاتی و اخلاقی، با سرکشی مستمر به مراکز خدماتی و نگهداری بهزیستی، در جریان خدمات گسترده بهزیستی و مراکز وابسته قرار گرفته و نسبت به بررسی و حل چالش های فراروی آنها در حوزه های مختلف، اقدام و راهکار عملی تعریف کنیم.

وی با اشاره به وظایف خطیر، گسترده و متنوع سازمان بهزیستی، بر لزوم همکاری و همراهی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و اداری در پیشبرد برنامه های اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی تاکید کرد و گفت: بی تردید مشارکت و بهره مندی از ظرفیت ها و قابلیت های بی منت شهروندان، خیران و نیکوکاران بزرگوار، می تواند تصویری جذاب از همدلی همگانی مردم فهیم و خیرخواه استان و تبریز را به نمایش بگذارد.

وی همچنین در جریان بازدید از بخش ها و قسمت های مختلف این مراکز، مراقبت و رسیدگی دقیق به مسایل مختلف در حوزه های نگهداری، تربیتی، آموزشی و بهداشتی را مهم خواند و خواستار توجه بیش از پیش به آن موارد شد. علیلو افزود: به منظور بهبود و ارتقای شاخص های عملکردی این مراکز –که  تحت نظارت بهزیستی اداره می شود- و  در راستای تقویت روند ارایه خدمات به مددجویانی که در این مراکز تحت مراقبت قرار می گیرند، لازم است از تمامی ظرفیت های دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط و قابلیت های گسترده و مؤثر خیران و نیکوکاران استفاده شود.

وی خواستار نشست های مشترک کارشناسی برای اتخاذ تصمیمات مناسب در موارد مختلف و بررسی چالش ها و هماهنگی های بیشتر در خصوص تسریع در روند واگذاری ها و ضوابط پیش بینی شده در قانون حمایت اطفال و نوجوانان شد. لازم به ذکر است دادستان تبریز در این بازدید، در مواجهه با مسایل و مشکلات پیشروی این مراکز، با مسؤولان و دست اندرکاران امر، تلفنی صحبت و درخواست مساعدت و همکاری بیشتر آنها در زمینه های ذیربط شد.

وی همچنین بر تداوم بازدیدهای منظم و مستمر از مراکز نگهداری، خدماتی و توانبخشی تاکید کرد.

* لزوم تعامل جمعی برای رسیدگی و ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف / قدردانی از همدلی مجموعه دادستانی  

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در بازدید دادستان از مجموعه شیرخوارگاه، ضمن قدردانی از همراهی و همدلی مجموعه دادگستری استان به ویژه دادستان عمومی تبریز اظهار داشت: بهزیستی بعنوان متولی قشر آسیب پذیر و حساس جامعه نیازمند همکاری های مستمر مردم و سایر مسئولین استانی در زمینه خدمت رسانی می باشد.

صحاف در این بازدید، گزارشی از اهم فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این مراکز ارائه و خواستار تقویت روند همکاری ها و تعامل فی مابین برای تسهیل زمینه های ارایه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه هدف شد. یک هزار و ۶۰۰ کودک تحت سرپرستی بهزیستی آذربایجان شرقی وی با اشاره بر اینکه یک هزار و ۶۰۰ کودک، تحت سرپرستی بهزیستی آذربایجان شرقی قرار دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۴۰ کودک در مراکز نگهداری هستند و بقیه نیز امداد بگیر هستند که با پرداخت امداد ماهیانه نزد بستگان درجه دو و یا سه خود قرار گرفته اند.

وی افزود: ۲۴ مرکز نگهداری هیات امنایی و غیردولتی وجود دارد که به تفکیک گروه های سنی دختران ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین پسر ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ و همچنین بخش شیرخوارگاه طبقه بندی شده اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از دادستان عمومی تبریز خواست تا درخصوص حل مشکل فرزندانی که نیازمند دستور، برای تسهیل فرایند فرزندخواندگی هستند نسبت به این موضوع، حمایت های لازم و کافی را به عمل آورند.

کد خبر 81767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد