برخورد قاطع بهزیستی با موسسه متخلف در حوزه نگهداری کودکان

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور از برخورد با یک موسسه تحت پوشش سازمان بهزیستی به دلیل رفتار نامناسب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، سید محمد جواد حسینی مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور از برخورد جدی با یک موسسه متخلف در حوزه نگهداری کودکان خبر داد و گفت: سیاست سازمان بهزیستی برخورد شفاف و قاطع با چنین پرونده‌هایی است و در امور مربوط با جامعه هدف سازمان با کسی تعارف نداریم.

«سید محمدجواد حسینی» در خصوص برخورد با این موسسه گفت: طبق قانون اگر موسسه سابقه تخلف نداشته باشد در مرحله اول اخطار می‌گیرد و اگر این اخطار تکرار شود منجر به لغو مجوز خواهد شد. این موسسه به دلیل همین پرونده اخطار اول را گرفته و پس از آن به سمت لغو مجوز می‌رود؛ چون سابقه‌ای نداشته پس اخطار گرفته است.»

وی با بیان اینکه برخورد حداکثری با این موسسه صورت گرفته است، گفت: اگر کار فوری انجام نشده و مرکز کامل خالی نشده به خاطر شرایط بچه‌هاست که امکان جابه‌جایی سریع وجود ندارد و ممکن است موضوع به زندگی بچه‌ها آسیب وارد کند.

حسینی افزودبا اشاره به اینکه سیاست و مصوبه سازمان بهزیستی در سال جدید برخورد شدید و شفاف با چنین پرونده‌هایی است، ادامه داد: در بازرسی بهزیستی کشور که ما یک ماه پیش همایشی را داشتیم، اعلام شد که اگر بحرانی در یکی از مراکز رخ دهد، در اولین فرصت موضوع به مراکز شهرستانی و استانی گزارش شود و در این مورد هم موضوع به گزارش بهزیستی رسید و بررسی انجام شد. خود آن حادثه و پیگیری آن برای ما ارزش بیشتری از این دارد که کار را پنهان کنیم.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور درباره جزییات همین پرونده و بررسی‌های صورت‌گرفته گفت: «درباره این موضوع و مرکز، بهزیستی شهرستان و استان وارد شدند و موضوع را بررسی کردند و در فاصله کمی هم موضوع را به ستاد گزارش دادند. قاعدتا اتفاق ناگواری است، اما سابقه و شرایط باید بررسی شود. اتفاقی که رخ داد یکی از مربیان با یکی از فرزندان بدرفتاری کرده اما برخورد بهزیستی به یک فرد محدود نشده برخورد حداکثری انجام شد؛ چون موضوع مهم است و ما بچه‌های این مراکز را بچه‌های خودمان می‌دانیم و به همین دلیل برخورد با یک فرد یا یک مسوول فنی نبوده و برخورد جدی‌تر بوده است. بچه‌ها اینجا را خانه خود می‌دانند و جابه‌جایی بچه‌ها آن‌هم در این شرایط که فصل امتحانات است، درست نیست اما پروانه فعالیت مسوول فنی لغو شد، تولیت نگهداری بچه‌ها تا اطلاع ثانوی از موسسه گرفته شد و همکاران دولتی در آن مرکز مستقر شدند تا بچه‌ها در آن موسسه بمانند، اما تمام مسوولان آن موسسه خلع ید شدند تا فصل امتحانات رفع و در شرایط مناسب تصمیم ثانویه گرفته شود. با وجود سابقه خوب موسسه، این موسسه خلع ید شده و پرسنل هم غالب‌شان تغییر کرده و مربیان بخش دولتی مستقر شده‌اند.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: هموطنان می توانند با تماس تلفنی با سامانه دیده بان و خط تلفن ۱۴۸۲ موارد تخلف در مراکز سازمان بهزیستی را اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

کد خبر 81549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد