سازمان بهزیستی نیازمند همدلی متقن،جدی و مستمر آستان قدس رضوی است

نشست صمیمانه رئیس و جمعی از معاونین و مدیران سازمان بهزیستی کشور با محمد حسین استاد آقا؛مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی ،بعد از ظهر امروز ۲۱ خرداد ماه جاری در ساختمان ستاد بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل در این نشست،علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در بیان ائمه و روایات؛ به بودن و زیست بهتر برای آحاد جامعه است و در کلام امام راحل عظیم الشأن ما خدمت به معلولین و محرومین،خدمت به نبی اکرم (ص) است،گفت:در طول بیش از ۴۰ سال بعد از تأسیس سازمان بهزیستی،گستره و تنوع مأموریت های این سازمان به بیش از ۱۶۰ فعالیت رسیده است و یکی از کارکردهای اساسی این سازمان تمشیت و تولیت سلامت اجتماعی و خدمت به محرومین است.

وی با اشاره به کمک های آستان قدس رضوی به بهزیستی گفت:توجه اساسی تولیت این آستان به بهزیستی نشانگر اندیشه ای ژرف و نگاهی کریمانه و متعالی در ساختار توجهاتی است که مقام معظم رهبری در سیاست های ابلاغی تأمین اجتماعی ؛کرامت بخشی به افراد معلول و محروم و سالمندان مد نظر دارند .اما آنچه امروز می خواهیم همدلی بسیار متقن،جدی و البته مستمر و داشتن سهمی برای بهزیستی در تمامی پلت فرم ها و سکوهای ایجادی در مجموعه آستان قدس است.

رئیس سازمان بهزیستی کشوربه نیازهای سازمان بهزیستی در حوزه های مختلف گفت: مشکلات مراکز شبه خانواده،شیرخوارگاه ها،ایجاد سیاست های توانمندسازی برای فرزندان سازمان،ایجاد زیر ساخت حرفه ای در موضوع سالمندی ،شیوع بیماری های نوپدید،کمبود ابزارهای کمک توانبخشی ، کمبود ویلچر برقی و دستگاه های غربالگری بینایی و شنوایی ،مشکلات پرداخت حق پرستاری ،تأمین اقلام بهداشتی،بیمه پردازی و ...  مشکلاتی است که سازمان بهزیستی با آن روبه روست و به دنبال آن هستیم تا با همکاری آستان قدس رضوی از این مشکلات بکاهیم .

وی همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت های معنوی فضای ملکوتی بارگاه مقدس حضرت رضا(ع) برای آحاد جامعه هدف پیشنهادهایی ارائه کرد.

توجه ویژه به گروه های خاص نیازمند سوز و شوق درونی است

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی نیز در این نشست با اشاره به اهم مسائلی که قابلیت پیگیری مشترک میان بهزیستی و بنیاد کرامت رضوی را دارند،گفت:جامعه هدفی که شما به آن خدمت می کنید؛همچون خدمت گیرندگان بنیاد کرامت رضوی از بهترین های درگاه خداوند هستند و وظیفه ما این است که هرچه می توانیم زندگی شان را تسهیل کنیم.و این کار سوز و  اشتیاق درونی می طلبد و یک کار اداری نیست.

وی بنیاد کرامت رضوی را به عنوان سازمان اجتماعی آستان قدس رضوی معرفی کرد و گفت:برنامه هایی که این بنیاد برای مادران،زنان و دختران،تازه مزدوجین،افراد نیازمند مشاوره و ....اجرا می کند،برش هایی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی دارد که عمدتا توسط ادارات کل استانی بهزیستی پیگیری و راهبری می شود. ظرفیت این برنامه ها می تواند به درخواست سازمان بهزیستی افزایش یابد تا گروه های بیشتری از آن بهره مند شوند.

در پایان این جلسه مقرر شد نمایندگانی از سازمان بهزیستی و بنیاد کرامت رضوی تعیین شوند تا درخواست های اقتصادی بهزیستی از آستان قدس رضوی  را در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک تدوین و اجرایی کنند.

کد خبر 81546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =