مراکز مشاوره بهزیستی همراه متقاضیان فرزند خواندگی شدند

مشاوره روانشناختی در موضوع فرزند پذیری(فرزند خواندگی) توسط مراکز مشاوره غیردولتی تحت نظارت بهزیستی استان تهران ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ علیرضا محمدی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت طبق برنامه ریزی انجام شده و همکاری با معاونت امور اجتماعی، فراخوان جلب مشارکت مراکز خصوصی مشاوره روانشناختی در موضوع فرزند پروری (فرزند خواندگی) صادر شد.  

در این راستا با دعوت از مراکز غیر دولتی امکان استفاده از پتانسیل موجود در آن مراکز به خانواده های متقاضی فرزند پذیری فراهم شده است.  

مراکز مشاوره بهزیستی همراه متقاضیان فرزند خواندگی شدند


وی در کمیته ارزیابی مراکز غیردولتی شرکت کننده در فراخوان گفت: اهمیت وضرورت مشاوره فرزند پروری وجلوگیری از انحصار ی شدن حضور چند مرکز محدود و نیزنقش حوزه امور توسعه پیشگیری به عنوان متولی سلامت روان موجب گردید تا این معاونت به صورت تخصصی احساس وظیفه نماید و برای ارتقاء سطح دانش ومهارت مراکز با دانشگاهها ی معتبر تفاهم نامه های همکاری به منظور آموزش های کوتاه مدت منعقد گردیده است که این امر نیز در ارتقای کیفی دانش روانشناسان وتسهیل در واگذاری ایمن ودرست بچه ها به کانون خانواده اثر گذار خواهد بود.

وی در تشریح این طرح اظهار داشت خدمات مشاوره روانشناختی در پرونده های فرزند پذیری (فرزند خواندگی) به متقاضیان (والدین) کمک کننده برای بکار گیری از تکنیک هاو شیوه های تربیتی مطلوب تری مبتنی بر اصول روانشناختی جهت تربیت فرزندشان خواهد بود که این امر منجر به ایجاد الگوی رفتاری مطلوب وکنترل احساسات در کودکان می شود.

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان تهران در ادامه گزارش داد

-  تعداد ۳۳ مرکز در این فراخوان اعلام همکاری نمودند
و با تشکیل کمیته ی استانی با حضور معاونین امور توسعه پیشگیری –امور اجتماعی ومسئولین دفاتر حراست – ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات موارد بررسی های لازم صورت گرفت و 
تعداد ۱۹ مرکز واجد شرایط تشخیص داده شدند و در اجرای این طرح حضور خواهند داشت.

کد خبر 81398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد