شهریار| برگزاری ششمین کارگاه آموزشی باشگاه مدرسان روانشناسی

ششمین کارگاه آموزشی باشگاه مدرسان روانشناسی در شهرستان شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مسئول پیشگیری بهزیستی شهریار از برگزاری کارگاه های تخصصی باشگاه روانشناسی در شهرستان شهریار خبر داد و گفت: مطالب ارائه شده در این کارگاهها بسیار عملی و کاربردی می باشد.

محمد راحتلو مسئول پیشگیری بهزیستی شهریار گفت: ششمین کارگاه آموزشی باشگاه مدرسان برای روانشناسان با موضوع اختلالات یادگیری از جمله اضطراب جدایی کودکان با تدریس منصورقره باغی روانشناس در سالن آمفی تئاتر شهرداری فازسه اندیشه برگزار شد.

محمد راحتلو خاطرنشان کرد؛ مطالبی که در کارگاه های تخصصی باشگاه روانشناسی تدریس می شود به بررسی عوامل ایجاد اضطراب جدایی در کودکان اشاره می شود و یکی از شایع‌ترین اختلالات در کودکان، اضطراب جدایی است که سلامتی آن‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهد. اضطراب جدایی، نشانه‌ای از آگاهی کودک از جدا شدن والد (مادر_ پدر)، مراقب یا پرستار است که کودک در هنگام جدایی احساس ناراحتی و ترس می‌کند.

وی در ادامه خانواده‌های تک‌والدی، محیط پر از استرس، مشکلات خانوادگی و نقل مکان را از جمله علل شایع بروز اختلال اضطراب جدایی در کودکان برشمرد و در پایان به بیان درمانهای اضطراب ازجمله؛ درمان شناختی رفتاری، دارو درمانی و خانواده درمانی پرداخت.

کد خبر 81301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد